Praktyka zawodowa po I roku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Praktyka zawodowa po I roku
Kod modułu: W6-PE-RK-S2-PZ
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Przedmiot przygotowuje do projektowania i realizowania zajęć edukacyjnych i w zakresie pracy resocjalizacyjnej, a także o charakterze socjoterapeutycznym w oparciu o znajomość potrzeb i możliwości podmiotów edukacyjnych i właściwą ich diagnozę; pozwala weryfikować wiedzę teoretyczną w praktyce; inspiruje do poznawania i samooceny siebie jako pedagoga resocjalizacyjnego ; przygotowuje do przyszłej pracy w wymiarze praktycznym (formułowanie celów i zadań edukacyjnych, korekcyjnych, profilaktycznych, opracowywanie scenariuszy zajęć i ich realizowanie z uwzględnieniem zasady indywidualizacji kształcenia i oddziaływań resocjalizacyjnych, opracowywanie pomocy edukacyjnych, dokonywanie ewaluacji zajęć, wdrażanie do samokontroli i samooceny podmiotów edukacji) i refleksji w działaniu oraz nad działaniem.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy (E.3R.K1) [PZ_K_1]
K_K06 [4/5] KN3_K03 [5/5]
potrafi wyciągać wnioski z obserwacji pracy nauczycieli lub terapeutów, ich interakcji z uczniami lub wychowankami oraz sposobu, w jaki planują i przyprowadzają zajęcia dydaktyczne, wychowawcze lub opiekuńcze (E.3R.U1); potrafi wyciągać wnioski z obserwacji sposobu integracji działań opiekuńczo-wychowawczych i dydaktycznych przez nauczycieli lub specjalistów (E.3R.U2); potrafi zaplanować i przeprowadzić zajęcia pod nadzorem opiekuna praktyk zawodowych (E.3R.U3); potrafi analizować, przy pomocy opiekuna praktyk zawodowych oraz nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia w zakresie przygotowania psychologiczno-pedagogicznego, sytuacje i zdarzenia pedagogiczne zaobserwowane lub doświadczone w czasie praktyk (E.3R.U4) [PZ_U_1]
K_U01 [5/5] KN3_U07 [3/5]
absolwent zna i rozumie zadania charakterystyczne dla szkoły, placówki systemu oświaty oraz środowisko, w jakim one działają (E.3R.W1); zna i rozumie organizację, statut i plan pracy szkoły oraz program wychowawczo-profilaktyczny (E.3R.W2); zna i rozumie zasady zapewnienia bezpieczeństwa uczniom, wychowankom w szkole, placówce systemu oświaty i poza nimi (E.3R.W3) [PZ_W_1]
K_W10 [4/5] KN3_W09 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
raport z praktyk [PZ_w_1]
raport z praktyk powinien zwierać opis podstaw prawnych oraz organizacyjnych działalności placówki w której student odbywał praktykę; student ma zamieścić w nim cele programowe, opisać metody zaobserwowane w placówce oraz przebieg praktyki
PZ_K_1 PZ_U_1
analiza dokumentacji [PZ_w_2]
student dokonuje oceny zgromadzonej dokumentacji dotyczącej organizacji edukacji osób z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; przedstawia własne spostrzeżenia dotyczące stosowanych metod i procedur oraz dobrych praktyk; dokonuje ewaluacji własnej pracy
PZ_K_1 PZ_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
praktyka [PZ_fs_1]
metody praktyczne: metody ćwiczebne, metody zadań wytwórczych
30
obserwacja życia placówki, analiza dokumentacji, przygotowanie raportu z praktyki oraz innych stosownych dokumentów
90 raport z praktyk [PZ_w_1] analiza dokumentacji [PZ_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)