Diagnoza i profilaktyka uzależnień behawioralnych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Diagnoza i profilaktyka uzależnień behawioralnych
Kod modułu: W6-PE-RK-S2-DPU
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł Diagnoza i profilaktyka uzależnień behawioralnych daje możliwość poznania wiedzy nt. mechanizmów uzależnień behawioralnych takich jak: hazard, uzależnienie od technologii, czynności (np. zakupów) itp. Ponadto wyposaża studentów w praktyczne umiejętności diagnozy, pomiaru skali zagrożeń. Jak również kształtuje postawy i kompetencje do stosowania współczesnych trendów w profilaktyce i terapii uzależnień, szczególnie roli rodziny, środowiska i mediów. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
absolwent jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych w aspekcie diagnozy i profilaktyki uzależnień behawioralnych (E.1R.K2. ) [DPU_K_1]
K_K02 [3/5] K_K06 [3/5] KN3_K06 [3/5]
absolwent potrafi analizować i stosować diagnozę psychopedagogiczną uzależnień behawioralnych; analizować diagnozę deficytów i potencjałów; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie; analizować (E.1R.U2.) i interpretować diagnozę kryminologiczną w kontekście uzależnień [DPU_U_1]
K_U02 [4/5] K_U07 [3/5] KN3_U04 [4/5]
absolwent potrafi rozpoznawać bariery i trudności uczniów w procesie uczenia się, komunikowania się oraz w funkcjonowaniu społecznym, uwarunkowane uzależnieniami behawioralnymi (B.1.U5.) [DPU_U_2]
K_U07 [3/5] KN3_U04 [3/5]
absolwent potrafi zaprojektować działania profilaktyczne w placówce systemu oświaty ukierunkowane na profilaktykę uzależnień behawioralnych (B.2.U4. ) [DPU_U_3]
K_K02 [3/5] KN3_U05 [3/5] KN3_U11 [3/5]
absolwent zna i rozumie diagnozę psychopedagogiczną uzależnień behawioralnych, diagnozę deficytów, diagnozę potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę pierwotnych źródeł nieprzystosowania społecznego, diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie, diagnozę kryminologiczną wynikająca z uzależnienia(E.1R.W2); [DPU_W_1]
KN3_U04 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [DPU_w_1]
test wiedzy z zakresu omawianych zagadnień
DPU_W_1
projekt badawczy [DPU_w_2]
diagnoza skali zagrożeń wybranymi uzależnieniami behawioralnymi w środowisku - projekt grupowy, wyniki w formie raportu
DPU_K_1 DPU_U_1 DPU_U_2 DPU_U_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DPU_fs_1]
Metody aktywizujące i podające, praca z indywidualnym przypadkiem
15
Zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do kolokwium i projektu badawczego
75 kolokwium [DPU_w_1] projekt badawczy [DPU_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)