Arteterapia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Arteterapia
Kod modułu: W6-PE-KO-S2-A
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Po zakończeniu modułu student zna i potrafi stosować w praktyce arteterapeutycznej wachlarz metod arteterapeutycznych pomocnych przy konstruowaniu terapeutycznych działań arteterapeutycznych zarówno w terapii indywidualnej, grupowej jak i środowiskowej. Student potrafi interpretować znak plastyczny, analizować przebieg procesu twórczego [na podstawie własnych doświadczeń i literatury], ze szczególnym uwzględnieniem emocji uruchamianych na poszczególnych etapach jego przebiegu oraz możliwości świadomego towarzyszenia w tym procesie drugiej osobie.
Wymagania wstępne:
Brak.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do okazywania empatii dzieciom i uczniom potrzebującym wsparcia i pomocy, (B.2.K1) [A_K_1]
K_K07 [2/5] KN3_K01 [3/5]
student potrafi wybrać i zastosować właściwy dla danej działalności arteterapeutycznej na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi sposób postępowania oraz potrafi dobierać metody arteterapeutyczne i treści związane ze sztuką do ich potrzeb i możliwości; analizować działania arteterapeutyczne w pracy opiekuńczo-wychowawczej w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty oraz stosować formy, zasady, metody organizacji aktywności w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi; określić zakres zadań pracowników [A_U_1]
KN3_U01 [3/5]
Student ma wiedzę na temat zasad i norm etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego w wykorzystywaniu działań arteterapeutycznych w pracy z osobami z niepełnosprawnością (zwłaszcza z dysfunkcją słuchu). Zna zasady wykorzystujące działania arteterapeutyczne w pracy opiekuńczo-wychowawczej w przedszkolu, szkole i placówce systemu oświaty, jej formy, zakresy zadań pracowników, metody organizacji aktywności w placówce i poza nią [A_W_1]
K_W01 [1/5] K_W16 [3/5] KN3_W07 [3/5] KN3_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
portfolio [A_w_1]
składające się w wszystkich prac (lub ich fotografii – w przypadku dużo formatowych wytworów)wykonywanych podczas zajęć oraz metodyki ich wykonania
A_W_1
projekt [A_w_2]
grupowy projekt zakładający przeprowadzenie zajęć z wykorzystaniem wybranej metody arteterapeutycznej w grupie osób z niepełnosprawnością (lub uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi)
A_K_1 A_U_1 A_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [A_fs_1]
metoda działania praktycznego – wykonywanie ćwiczeń arteterapeutycznych oraz próba wspólnego interpretowania
30
aktywne uczestniczenie w zajęciach; zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; wykonanie wszystkich ćwiczeń i zawarcie ich w portfolio; przygotowanie i przeprowadzenie projektu grupowego
30 portfolio [A_w_1] projekt [A_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)