Projektowanie uniwersalne Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Projektowanie uniwersalne
Kod modułu: W6-PE-KO-S2-PU
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł zapoznaje z ideą projektowania uniwersalnego. Student poznaje pojęcie i zasady projektowania uniwersalnego, rolę nowych technologii w dostosowaniu nauczania do potrzeb dzieci i uczniów; zasady łączenia różnorodności przekazu, form ekspresji i prezentowania wiedzy oraz zaangażowania i motywacji. Ukazuje role nauczyciela jako animator uniwersalnego projektowania (style pracy sprzyjające indywidualizacji procesu kształcenia). Student poznaje metody sprzyjające realizacji uniwersalnego projektowania - Collaborative learning, Based Learning (PBL), Design Thinking, STEAM, a także specyfikę wykorzystania TIK w uniwersalnym projektowaniu na różnych etapach edukacyjnych.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotowy do podjęcia decyzji o wprowadzeniu w proces edukacji idei projektowania uniwersalnego jako elementu podnoszącego jakość przedszkola, szkoły, systemu oświaty [PU_K_1]
KN3_K06 [5/5]
potrafi dobierać i adaptować środki dydaktyczne do potrzeb dziecka i ucznia; opracowywać materiały dydaktyczne zgodnie z zasadami uniwersalnego projektowania zajęć; dostosować treści i formy sprawdzianów do możliwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PU_U_1]
KN3_U07 [3/5] KN3_U12 [3/5]
student zna pojęcie i zasady uniwersalnego projektowania zajęć [PU_W_1]
KN3_W12 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemno-praktyczna [PU_w_1]
przygotowanie materiałów zaprojektowanych w sposób dostępny
PU_K_1 PU_U_1 PU_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PU_fs_1]
metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów mikronauczanie, gry symulacyjne)
15
student zapoznaje się z literaturą przedmiotu oraz przygotowuje się do opracowania dostępnych materiałów
45 praca pisemno-praktyczna [PU_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)