Diagnoza funkcjonalna w pracy pedagoga Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Diagnoza funkcjonalna w pracy pedagoga
Kod modułu: W6-PE-KO-S2-DF
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Szczegółowe treści modułu odnoszą się do wiedzy z zakresu rozpoznawania podstawowych różnic pomiędzy diagnozą nozologiczną (różnicową) a diagnozą umiejętności funkcjonalnych. Student poznaje cechy, zasady, etapy diagnozy funkcjonalnej, najczęściej wykorzystywane narzędzia standaryzowane, które potrafi analizować, interpretować i wykorzystywać w praktyce, ponadto potrafi konstruować własne narzędzia diagnostyczne do badania wybranych obszarów funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas wykładów, ćwiczeń a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu oraz wymaganych zagadnień.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej, diagnostyki pedagogicznej, metodologii badań pedagogicznych/społecznych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje związane z organizacją procesu diagnostycznego i postdiagnostycznego [DF_K_1]
K_K06 [3/5] KN3_K02 [2/5]
Student potrafi analizować dokumenty i prace dziecka i ucznia pod kątem określenia jego możliwości i specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz środowiskowych uwarunkowań jego funkcjonowania; interpretować wyniki diagnozy pedagogicznej [DF_U_1]
KN3_U01 [3/5] KN3_U06 [2/5]
student potrafi konstruować proste narzędzia do diagnozy pedagogiczne [DF_U_2]
KN3_U04 [2/5]
student zna i rozumie wybrane metody oceny funkcjonowania edukacyjnego, fizycznego, psychicznego i społecznego dzieci i uczniów oraz czynników środowiskowych wpływających na to funkcjonowanie [DF_W_1]
KN3_W05 [2/5]
rozumie ocenę skuteczności stosowanych metod wychowania, kształcenia, rehabilitacji, resocjalizacji i socjoterapii; rolę i miejsce diagnostyki opiekuńczo-wychowawczej, rehabilitacyjnej, resocjalizacyjnej i socjoterapeutycznej w pracy różnych instytucji [DF_W_2]
K_W13 [2/5] KN3_W02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium pisemne [DF_w_1]
kolokwium pisemne o charakterze testowym, obejmujące znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu.
DF_W_1 DF_W_2
projekt pisemno-praktyczny [DF_w_2]
zaplanowanie i skonstruowanie narzędzia diagnostycznego dla osoby z wybranym stopniem niepełnosprawności intelektualnej
DF_K_1 DF_U_1 DF_U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [DF_fs_1]
metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy: klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów/giełda pomysłów; metody praktyczne: metody ćwiczebne
30
studia w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowanie zalecanego materiału na zajęcia
30 kolokwium pisemne [DF_w_1] projekt pisemno-praktyczny [DF_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)