Organizacja procesu kształcenia dzieci i uczniów ze SPE Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Organizacja procesu kształcenia dzieci i uczniów ze SPE
Kod modułu: W6-PE-KO-S2-OPKSPE
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł ma na celu z aspektami organizacji wsparcia dla dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, począwszy od wiedzy na temat form edukacji ucznia z spe, tego kto i w jakim zakresie odpowiada za realizację orzeczeń i opinii, kompetencji organów prowadzących i dyrektorów placówek, realizacji wsparcia w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, po takie zagadnienia jak pojęcie kultury szkoły (przedszkola),barier w organizacji procesu kształcenia uczniów z spe, dostosowania procesu kształcenia (adaptacja materiałów, sposobu prowadzenia lekcji) do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów; metody, formy pracy z uczniem z spe. Wszystkie efekty uczenia się student osiąga w bezpośrednim kontakcie z prowadzącym podczas zajęć, jak również poprzez studiowanie literatury.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do działania podnoszącego jakość edukacji dzieci i uczniów z spe a także podnoszenia jakości przedszkola, szkoły, systemu oświaty [OPKSPE_K_1]
K_K07 [2/5] KN3_K06 [5/5]
potrafi diagnozować sytuację edukacyjna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, projektować proces edukacji w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów, dokonywać ewaluacji tego procesu [OPKSPE_U_1]
K_U07 [3/5] KN3_U04 [5/5]
student zna i rozumie konieczność właściwej organizacji procesu edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach inkluzyjnych i interacyjnych [OPKSPE_W_1]
K_W10 [3/5] KN3_W08 [5/5]
zna i rozumie organizację kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie integracyjnym i włączającym, w szczególności modele współpracy pedagogów specjalnych z nauczycielami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami, oraz modele indywidualizacji lekcji, efektywne strategie nauczania i uniwersalnego projektowania zajęć [OPKSPE_W_2]
K_W15 [3/5] KN3_W10 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemno-praktyczna [OPKSPE_w_1]
zaprojektowanie procesu wsparcia konkretnego ucznia wraz z prezentacją wypracowanych rozwiązać podczas zajęć
OPKSPE_K_1 OPKSPE_U_1 OPKSPE_W_1 OPKSPE_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [OPKSPE_fs_1]
metody podające (wykład informacyjny); problemowe (wykład problemowy, dyskusja); metody eksponujące (prezentacja multimedialna, film), metody aktywizujące
15
student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, bierze udział w dyskusjach, przygotowuje się do zaliczenia
75 praca pisemno-praktyczna [OPKSPE_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)