Praca z rodziną w kryzysie Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Praca z rodziną w kryzysie
Kod modułu: W6-PE-KO-S2-PRK
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Głównym celem modułu jest zapoznanie studentów ze specyfiką pracy z rodziną w kryzysie. Podczas zajęć studenci mają możliwość zapoznania się ze specjalistyczną wiedzą na temat rodziny, różnych wzorów życia rodzinnego we współczesnych kontekstach. Treści modułu obejmują zatem problematykę dotyczącą konfliktów i kryzysów w rodzinie oraz różnorodnych strategii ich rozwiązywania, polityki społecznej wobec rodziny oraz wsparcia. Powinny umożliwić kształtowanie umiejętności diagnozowania, rozumienia i przewidywania różnych sytuacji rodzinnych oraz wrażliwości na problemy rodzin we współczesnym świecie. Zakłada się, że wszystkie efekty uczenia się modułu będą realizowane w trakcie zajęć dydaktycznych w bezpośrednim i/lub pośrednim kontakcie z wykładowcą akademickim oraz podczas pracy własnej studenta
Wymagania wstępne:
Zaliczone moduły z psychologii osobowości i psychologii wychowawczej i psychoprofilaktyki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za własne przygotowanie do pracy z rodziną dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PRK_K_1]
K_K06 [3/5] KN3_K02 [2/5]
student potrafi rozpoznać i zinterpretować potrzeby rodziny z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w odniesieniu do konkretnych problemów rodziny [PRK_U_1]
K_U01 [1/5] KN3_U06 [3/5]
potrafi zaprojektować proces wspierania rodziny z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi współpracując ze specjalistami [PRK_U_2]
K_U02 [2/5] KN3_U05 [3/5] KN3_U09 [3/5]
Student zna i rozumie sytuację rodziny dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: koncepcje adaptacji rodziny w kontekście niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka i ucznia, problemy adaptacji, utrudnienia życiowe, wsparcie społeczne; uwarunkowania specyfiki pracy z rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, założenia i metody wspierania rodziny tego dziecka w całym cyklu jego życia; możliwości wspierania funkcjonowania dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w rodzinie; zagadnienia relacji między rodziną dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a specjalistami [PRK_W_1]
KN3_W02 [2/5] KN3_W05 [2/5] KN3_W10 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne [PRK_w_1]
opracowanie planu pracy (studium przypadku) z rodziną w kryzysie
PRK_K_1 PRK_U_1 PRK_U_2 PRK_W_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [PRK_fs_1]
metody samodzielnego dochodzenia do wiedzy (klasyczna metoda dochodzenia do wiedzy, metoda przypadków, metoda sytuacyjna, burza mózgów mikronauczanie, gry symulacyjne)
30
student zapoznaje się z literaturą przedmiotu oraz przygotowuje się do napisania studium przypadku rodziny w kryzysie oraz przedstawia możliwości pomocy
30 zaliczenie pisemne [PRK_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)