Zagrożenia asymetryczne
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: W3-N2BM19.2022

Nazwa modułu: | Zagrożenia asymetryczne |
---|---|
Kod modułu: | ZA |
Kod programu: | W3-N2BM19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z kategorią asymetrii w nauce o bezpieczeństwie, jak również najważniejszymi rodzajami zagrożeń asymetrycznych, ze szczególnym uwzględnieniem terroryzmu. |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z zakresu historii, edukacji dla bezpieczeństwa oraz wiedzy o społeczeństwie. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z powstawaniem i zwalczaniem zagrożeń asymetrycznych. [ZA_K_1] |
BNM_2_K06 [4/5] |
Potrafi scharakteryzować najważniejsze implikacje powstawania zagrożeń asymetrycznych. [ZA_U_1] |
BNM_2_U04 [3/5] |
Zna najważniejsze typy zagrożeń asymetrycznych. [ZA_W_1] |
BNM_2_W01 [3/5] |
Zna przyczyny powstawania zagrożeń asymetrycznych. [ZA_W_2] |
BNM_2_W11 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Dyskusja moderowana [ZA_1] | W ramach ćwiczeń prowadzący organizuje dyskusje ze studentami, sprawdzające wiedzę oraz wykształcające odpowiednie umiejętności i kompetencje. |
ZA_K_1 |
Kolokwium zaliczeniowe [ZA_2] | Na zakończenie semestru prowadzący przeprowadza kolokwium zaliczeniowe z pytaniami problemowymi obejmującymi całość treści programowych modułu. |
ZA_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
konwersatorium [ZA_FNS_1] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- opis wyjaśniający,
- dyskusja piramidowa,
- dyskusja dydaktyczna,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych. |
10 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- zapoznanie się i zdanie lektur obowiązkowych,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowania do kolokwium zaliczeniowego. |
50 |
Dyskusja moderowana [ZA_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |