Business coaching z superwizją cz. II Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: 05-S2DF15.2015

Nazwa modułu: Business coaching z superwizją cz. II
Kod modułu: DFC2_m19
Kod programu: 05-S2DF15.2015
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 8
Opis:
Moduł ma za zadanie rozwijanie kompetencji coachingowych określonych dla poziomu ACC przez International Coach Fedaration poprzez ćwiczenia w grupach laboratoryjnych polegające na prowadzeniu sesji coachingowych, dzielenie się obserwacjami z pracy z rzeczywistym (zewnętrznym) klientem i poddawanie superwizji samodzielnie prowadzonego procesu coachingowego. Służy ponadto poznawaniu specjalistycznych narzędzi i technik wykorzystywanych w business coachingu.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu BUSINESS COACHING Z SUPERWIZJĄ CZ. I
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną wiedzę o metodyce pracy doradcy filozoficznego i coacha (zgodną ze standardami International Coach Fedaration), o normach, procedurach i dobrych praktykach, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach profesjonalnych [DFC2_m19_1]
K_W04 [5/5]
ma wiedzę o konieczności poddawania własnej działalności coachingowej superwizji i zasadach zapewniających higienę wykonywania zawodu doradcy filozoficznego i coacha [DFC2_m19_2]
K_W07 [5/5]
posiada umiejętność samodzielnego rozumienia i analizowania relacji międzyludzkich, strategii życiowych lub sposobu funkcjonowania systemów organizacyjnych w aspekcie tworzonej przez nie kultury i oddziaływań społecznych, proponowania rozwiązań konkretnego problemu w sposób innowacyjny [DFC2_m19_3]
K_U05 [5/5]
umiejętnie dokonuje ewaluacji własnej działalności i uczestniczy w procesach superwizyjnych coachingu, [DFC2_m19_4]
K_U07 [5/5]
potrafi modelować proces coachingowy z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi opartych na teoriach filozoficznych i psychologicznych. W szczególności potrafi właściwie przeprowadzić proces business coachingu, projektować i wykorzystywać ukierunkowane narzędzia do autorefleksji, diagnozowania i zmiany przekonań, określania celów, budowania planów działania, holistycznego ujmowania sytuacji indywidualnej lub instytucjonalnej, identyfikowania postaw etycznych i odniesień aksjologicznych, myślenia strategicznego. [DFC2_m19_5]
K_U11 [5/5]
potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy [DFC2_m19_6]
K_K01 [5/5]
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu doradcy filozoficznego i coacha [DFC2_m19_7]
K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [DFC2_m19_w1]
Student otrzymuje zaliczenie na podstawie samodzielnie przeprowadzanego procesu coachingowego obejmującego min. 10 sesji oraz sesji przeprowadzonej na forum grupy z klientem zewnętrznym na poziomie wskazującym, że posiada kompetencje coacha dla poziomu ACC określone w standardach International Coach Federation
DFC2_m19_1 DFC2_m19_2 DFC2_m19_3 DFC2_m19_4 DFC2_m19_5 DFC2_m19_6 DFC2_m19_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [DFC2_m19_fs1]
Ćwiczenia w parach, prowadzenie sesji coachingowych, spotkania superwizyjne, analiza sesji studenckich, feedback
45
Lektury uzupełniające, przygotowanie do prowadzenia sesji coachingowych, analiza przeprowadzonych sesji, przygotowanie raportów z sesji dla superwizora, prowadzenie procesu coachingowego obejmującego min. 10 sesji.
155 Zaliczenie [DFC2_m19_w1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)