Warsztat Design Thinking Kierunek studiów: Socjologia
Kod programu: W3-N2SO19.2022

Nazwa modułu: Warsztat Design Thinking
Kod modułu: W3-SOSB-S2-WDT
Kod programu: W3-N2SO19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Zajęcia prowadzone w ramach warsztatu Design Thinking mają na celu zapoznanie studentów z metodą stymulującą twórcze rozwiązywanie problemów, opartą na myśleniu projektowym. Studenci zyskują umiejętność stosowania tej metody - wyzwalanie i stymulowanie kreatywności w zespole umożliwi stworzenie i wprowadzenie pożądanej w danym środowisku innowacji, rozwiązanie problemów pojawiających się w praktyce biznesowej czy budowanie otwartej i kreatywnej kultury organizacji.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna założenia i cele metody design thinking, posiada wiedzę na temat etapów procesu design thinking [S2_WDT_1]
S2_W05 [2/5] S2_W18 [3/5] S2_W20 [4/5]
Student jest wyposażony w narzędzia intelektualne służące do pogłębionej analizy, interpretacji i dogłębnego rozumienia procesów dokonujących się we współczesnym społeczeństwie, w szczególności tych, które pojawiają się w praktyce biznesowej [S2_WDT_2]
S2_U01 [3/5] S2_U02 [4/5] S2_U04 [5/5] S2_U07 [2/5] S2_U09 [2/5] S2_U10 [4/5]
Student potrafi zastosować metodę myślenia projektowego do rozwiązywania problemów, kreowania innowacji i rozwiązań wybranych problemów [S2_WDT_3]
S2_U01 [2/5] S2_U02 [4/5] S2_U03 [3/5] S2_U10 [2/5] S2_U11 [4/5]
Student posiada rozwinięte umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej, które umożliwiają mu pracę w zespole; potrafi prezentować rezultaty swojej pracy i argumentować na rzecz przyjętych rozwiązań [S2_WDT_4]
S2_U04 [3/5] S2_U09 [2/5] S2_U13 [4/5]
Student przyjmuje postawę analityczną względem obserwowanych procesów i zjawisk mających miejsce we współczesnym społeczeństwie, podejmuje wysiłek związany z dociekaniem przyczyn i konsekwencji tych procesów i zjawisk [S2_WDT_5]
S2_K01 [5/5] S2_K02 [3/5] S2_K04 [4/5]
Student wykazuje aktywność ukierunkowaną na rozwiązywanie problemów pojawiających się w życiu społecznym [S2_WDT_6]
S2_K02 [2/5] S2_K03 [3/5] S2_K09 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca projektowa [S2_WDT_w_1]
-weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; - projekt przygotowany z wykorzystaniem metody design thinking przez zespoły studentów; - (opcjonalnie) dodatkowa forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*.
S2_WDT_1 S2_WDT_2 S2_WDT_3 S2_WDT_4 S2_WDT_5 S2_WDT_6
aktywność własna studenta [S2_WDT_w_2]
Działania mające na celu wykorzystanie wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych uzyskanych w oparciu o przekazywane treści programowe modułu, wskazaną w sylabusie literaturę oraz pracę własną, w tym przygotowanie projektu zaliczeniowego
S2_WDT_1 S2_WDT_2 S2_WDT_3 S2_WDT_4 S2_WDT_5 S2_WDT_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
warsztat [S2_WDT_fs_1]
Zajęcia praktyczne prezentujące przebieg procesu Design Thinking wraz z zastosowaniem wybranych technik i narzędzi wspierających
14
Lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę oraz przygotowanie elementów projektowych
76 praca projektowa [S2_WDT_w_1] aktywność własna studenta [S2_WDT_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)