Marketing 4.0 i digital public relations Kierunek studiów: Socjologia
Kod programu: W3-S2SO19.2022

Nazwa modułu: Marketing 4.0 i digital public relations
Kod modułu: W3-SOSB-S2-MDPR
Kod programu: W3-S2SO19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Moduł przewiduje realizację zajęć ukazujących kluczowe ramy analityczne, narzędzia i koncepcje, które są niezbędne w budowaniu skutecznej strategii marketingowej. Uczestnicy zapoznają się z tematem na poziomie strategicznym i operacyjnym. W ramach modułu studenci uzyskująpodstawowe wiadomości o istocie marketingu, budowie strategii, a w szczególności o: grupie docelowej, określeniu potrzeb klienta, opracowaniu produktu lub usługi, które mają zaspokoić te potrzeby, komunikacji z klientem, zaoferowaniu usług. Studenci poznają różnice między marketingiem, Public Relations, reklamą etc. Celem zajęć jest opracowanie szeroko stosowanego zestawu narzędzi analitycznych, który opiera się na: antycypowaniu decyzji, z którymi często spotykają się menedżerowie; wprowadzeniu wiedzy z zakresu podstawowych teorii z zakresu nauk społecznych; wiedzy na temat wykorzystania analiz empirycznych. Nacisk kładziony jest również na wykorzystanie symulowanego studium przypadku w celu rozwijania umiejętności w zakresie analizy i zrozumienia złożonych sytuacji biznesowych w realnym świecie.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna współczesne koncepcje marketingu, zwraca uwagę na potrzebę zmiany i dostosowania strategii marketingowej do oczekiwań konsumentów, pracowników i partnerów biznesowych w działaniach integrujących ich wzajemne uwarunkowania i relacje [S2_MDPR_1]
S2_W13 [2/5] S2_W17 [4/5] S2_W19 [3/5] S2_W20 [4/5] S2_U16 [4/5]
Student posiada wiedzę na temat struktur, instytucji społecznych i innych podmiotów wykorzystujących w swojej działalności techniki public relations, mając jednocześnie świadomość zróżnicowania tych działań w różnych obszarach. Posiada wiedzę na temat wybranych narzędzi PR, kreowania wizerunku i marki, a także technik wykorzystywanych w kontekście instrumentów kreowania struktur organizacyjnych i tworzenia mechanizmów zarządzania i funkcjonowania organizacji i instytucji [S2_MDPR_2]
S2_W04 [2/5] S2_W05 [3/5] S2_W11 [2/5] S2_W20 [3/5] S2_U03 [3/5] S2_U08 [3/5]
Student rozumie złożoność przebiegu zjawisk komunikacji w środowiskach zróżnicowanych kulturowo w skali mikro i makro a także komunikację wykorzystującą technologie teleinformatyczne pomiędzy firmami i konsumentami [S2_MDPR_3]
S2_W05 [3/5] S2_W08 [2/5] S2_W13 [3/5] S2_W17 [4/5] S2_W20 [3/5] S2_U10 [3/5] S2_U14 [4/5]
Student potrafi projektować działania z zakresu marketingu i public relations w instytucjach i przedsiębiorstwach rożnego rodzaju, dostosowując je do ich specyfiki [S2_MDPR_4]
S2_U06 [3/5] S2_U14 [4/5] S2_U15 [3/5] S2_K03 [3/5]
Student posiada umiejętności pozwalające na konstruowanie, przeprowadzanie oraz interpretowanie badań dotyczących komunikacyjnego funkcjonowania różnego rodzaju instytucji [S2_MDPR_5]
S2_U14 [3/5] S2_U15 [3/5] S2_K06 [3/5] S2_K08 [4/5]
Student potrafi efektywnie współdziałać i pracować w grupie, pełniąc w niej różne role, łącząc twórczy indywidualizm z zespołowym działaniem. Ma świadomość znaczenia etyki i potrafi sprawnie posługiwać się zasadami etycznymi w praktycznej działalności [S2_MDPR_6]
S2_W16 [2/5] S2_U02 [2/5] S2_U11 [2/5] S2_K02 [3/5] S2_K03 [4/5] S2_K04 [2/5] S2_K07 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin [S2_MDPR_w_1]
- weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; - forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: egzamin ustny / pisemny, zadanie problemowe, projekt (indywidualny, grupowy), praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami, np. esej, recenzja, itp. - wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie * egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
S2_MDPR_1 S2_MDPR_2 S2_MDPR_3
sprawdzian lub projekt [S2_MDPR_w_2]
- weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta; - forma weryfikacji wybierana przez osobę prowadzącą np.: kolokwium ustne/pisemne, test otwarty / wyboru, sprawdzian*, praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, grupowy), zadania problemowe, sprawozdanie, portfolio, prezentacja z dyskusją, prowadzenie / udział w dyskusji, itp. - wymagania określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie * kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji
S2_MDPR_1 S2_MDPR_2 S2_MDPR_4 S2_MDPR_5 S2_MDPR_6
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [S2_MDPR_fs_1]
Wykład prezentujący wybrane koncepcje marketingu i digital public relations. Zajęcia mogą być realizowane w formie zdalnej, z wykorzystaniem narzędzi do pracy online zalecanych przez uczelnię.
10
Lektura wskazanych publikacji
20 egzamin [S2_MDPR_w_1]
ćwiczenia [S2_MDPR_fs_2]
Omówienie nowych sposobów komunikacji i interakcji między konsumentami i przedsiębiorstwami, zachodzących zmian w strategii marketingowej oraz dyskusja na wybrane tematy połączona z prezentacją wybranych przypadków. Zajęcia mogą być realizowane w formie zdalnej, z wykorzystaniem narzędzi do pracy online zalecanych przez uczelnię.
24
Studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów audiowizualnych wskazanych przez prowadzącego.
36 sprawdzian lub projekt [S2_MDPR_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)