Społeczność lokalna jako podmiot pracy socjalnej
Kierunek studiów: Praca socjalna
Kod programu: W3-S2SP19.2022

Nazwa modułu: | Społeczność lokalna jako podmiot pracy socjalnej |
---|---|
Kod modułu: | W3-SP-ROSL-S2-SLPPS |
Kod programu: | W3-S2SP19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł ukierunkowany jest na ukazanie studentom założeń różnorodnych koncepcji wyjaśniających mechanizmy działania społeczności lokalnych. Moduł zakłada przybliżenie studentom zagadnień związanych z różnymi ujęciami teoretycznymi i praktycznym wymiarem funkcjonowania społeczności lokalnych, lokalizmem i rozwojem lokalnym w kontekście procesów globalizacyjnych. Zajęcia mają przygotować do samodzielnej interpretacji danych związanych ze społecznościami lokalnymi i analizy procesów w nich zachodzących oraz do tworzenia strategii rozwojowych dla społeczności lokalnych zgodnie z ich współczesnymi determinantami. |
Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie podstawowe procesy i zjawiska mające miejsce w społeczności lokalnej, potrafi uporządkować wiedzę na ich temat z wykorzystaniem terminologii koniecznej do ich przedstawienia [PS2_SLPPS_1] |
PS2_W02 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych zbiorowości społecznych, ich specyfiki i procesów w nich zachodzących [PS2_SLPPS_2] |
PS2_W04 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat więzi społecznych i rządzących nimi prawidłowości istotnych z punktu widzenia pracy socjalnej, polityki społecznej itp. [PS2_SLPPS_3] |
PS2_W07 [5/5] |
potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem problemów społecznych jak i niezbędnych zasobów dla usunięcia tych problemów. [PS2_SLPPS_4] |
PS2_U01 [5/5] |
Student rozumie odmienne postrzeganie życia społecznego przez osoby pochodzące z różnych środowisk i potrafi wykorzystać tą wiedzę do adekwatnego określenia potrzeb i zaktywizowania danej społeczności lokalnej [PS2_SLPPS_5] |
PS2_U11 [5/5] |
Student posiada umiejętność wyrażania opinii na piśmie [PS2_SLPPS_6] |
PS2_W20 [2/5] |
Student posiada umiejętność wyrażania opinii na piśmie [PS2_ZPS_6] |
PS2_W20 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PS2_SLPPS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana jest przez osobę prowadzącą np.:
- egzamin ustny / pisemny,
- zadanie problemowe,
- projekt (indywidualny, zespołowy),
- praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami (esej, recenzja itp.)
- wymagania są określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie.
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_SLPPS_1 |
Sprawdzian [PS2_SLPPS_w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana jest przez osobę prowadzącą np.:
- kolokwium ustne/pisemne,
- test otwarty / wyboru, sprawdzian*,
- praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, zespołowy),
- zadania problemowe,
- sprawozdanie,
- portfolio,
- prezentacja z dyskusją,
- prowadzenie / udział w dyskusji itp.
- wymagania są określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie.
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_SLPPS_3 |
Ocena ciągła [PS2_SLPPS_w_3] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią z ocen z aktywności realizowanych w trakcie zajęć, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
PS2_SLPPS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS2_SLPPS_fs_1] | Wykład obejmujący analizę danych w kontekście strategii rozwojowych społeczności lokalnych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. |
30 | Lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę. |
30 |
Egzamin [PS2_SLPPS_w_1] |
ćwiczenia [PS2_SLPPS_fs_2] | Analiza treści wskazanych tekstów dotyczących zagadnień szczegółowych w oparciu o dyskusję i pracę w zespołach oraz materiały audiowizualne. |
15 | Przygotowanie przez samodzielną lekturę wskazanych tekstów, praca w zespołach, praca pisemna (opcjonalnie). |
45 |
Sprawdzian [PS2_SLPPS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |