Badania ewaluacyjne w pracy socjalnej
Field of study: Social Work
Programme code: W3-S2SP19.2022

Module name: | Badania ewaluacyjne w pracy socjalnej |
---|---|
Module code: | W3-SP-S2-BEPS |
Programme code: | W3-S2SP19.2022 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Description: | Celem modułu jest nabycie wiedzy o badaniach ewaluacyjnych, sposobach i metodach ich planowania oraz realizacji, a także wiedzy w zakresie metod badań społecznych wykorzystywanych w badaniach ewaluacyjnych oraz przygotowywania procedur ewaluacyjnych dla różnych projektów i programów.
Student uzyskuje wiedzę i umiejętności w zakresie konstruowania projektów ewaluacyjnych, opracowywania i stosowania procedur ewaluacyjnych oraz wykorzystywania technik i metod badań społecznych do badań ewaluacyjnych. |
Prerequisites: | Podstawowa znajomość technik analizy i interpretacji danych |
Key reading: | (no information given) |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Zna podstawową terminologię używaną w badaniach ewaluacyjnych, a także odnoszącą się do wykorzystywanych w ich obszarze teorii oraz metod i technik badawczych [PS2_BEPS_1] |
PS2_W01 [3/5] |
Ma rozszerzoną i uporządkowaną wiedzę o przygotowaniu, projektowaniu i prowadzeniu badań ewaluacyjnych, potrafi dobierać adekwatne metody i techniki badań społecznych, a także zanalizować, zinterpretować i zaprezentować wyniki badań, pozwalające na dokonanie rzetelnej oceny ewaluowanych programów i projektów socjalnych [PS2_BEPS_2] |
PS2_W11 [4/5] |
Zna i rozumie podstawowe zasady etyczne prowadzenia badań ewaluacyjnych w pracy socjalnej [PS2_BEPS_3] |
PS2_W14 [3/5] |
Potrafi gromadzić, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych, wykorzystywać je na potrzeby badań ewaluacyjnych oraz wykorzystać wiedzę z zakresu pracy socjalnej i nauk społecznych do ich interpretacji [PS2_BEPS_4] |
PS2_W02 [3/5] |
Potrafi opracować i zaprezentować prace pisemne w postaci projektów badań ewaluacyjnych, przygotowane indywidualnie lub w zespole oraz krytycznie oceniać i analizować własne działania [PS2_BEPS_5] |
PS2_U02 [3/5] |
Potrafi przewidywać, analizować i ocenić efekty planowanych działań poddanych ewaluacji, w poczuciu odpowiedzialności wobec ludzi, na rzecz których stara się działać i z którymi współpracuje [PS2_BEPS_6] |
PS2_U05 [3/5] |
Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
---|---|---|
Egzamin [PS2_BEPS_w_1] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana jest przez osobę prowadzącą np.:
- egzamin ustny / pisemny,
- zadanie problemowe,
- projekt (indywidualny, zespołowy),
- praca w formie pisemnej, gdzie konieczne jest wykazanie się określoną wiedzą i umiejętnościami (esej, recenzja itp.)
- wymagania są określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie.
* egzamin pisemny lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_BEPS_1 |
Sprawdzian [PS2_BEPS_w_2] | - weryfikacja wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych na podstawie treści programowych modułu, literatury zamieszczonej w sylabusie oraz pracy własnej studenta;
- forma weryfikacji wybierana jest przez osobę prowadzącą np.:
- kolokwium ustne/pisemne,
- test otwarty / wyboru, sprawdzian*,
- praca wymagająca określonych umiejętności i wiedzy np.: recenzja, case study, projekt (indywidualny, zespołowy),
- zadania problemowe,
- sprawozdanie,
- portfolio,
- prezentacja z dyskusją,
- prowadzenie / udział w dyskusji itp.
- wymagania są określone i podane do wiadomości na początku semestru w sylabusie.
* kolokwium, sprawdzian lub test nie powinien stanowić jedynej formy weryfikacji |
PS2_BEPS_1 |
Ocena ciągła [PS2_BEPS_w_3] | Bieżąca ocena indywidualnej pracy studenta, będąca średnią z ocen z aktywności realizowanych w trakcie zajęć, zgodna z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
PS2_BEPS_1 |
Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
---|---|---|---|---|---|
Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
lecture [PS2_BEPS_fs_1] | Wykład obejmujący teoretyczne i metodologiczne podstawy badań ewaluacyjnych z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych. |
15 | Lektura wybranych tekstów poszerzających wiedzę, opracowanie planu ewaluacji wybranego projektu lub programu. |
45 |
Egzamin [PS2_BEPS_w_1] |
practical classes [PS2_BEPS_fs_2] | omówienie wybranych przykładów projektów i ich ewaluacji, dyskusja, warsztaty grupowe, wystąpienia indywidualne i grupowe |
15 | przygotowanie do zajęć przez samodzielną
lekturę wskazanych tekstów, współpraca zespołowa oraz przygotowanie prezentacji dotyczącej wybranego przykładu ewaluowanego programu |
45 |
Sprawdzian [PS2_BEPS_w_2] |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |