Seminarium magisterskie cz.1 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Seminarium magisterskie cz.1
Kod modułu: W6-PE-WZ-N2-SM1
Kod programu: W6-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 6
Opis:
Celem seminarium magisterskiego jest pogłębienie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności w zakresie warsztatu badawczego pedagoga; uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego). Po wyszukaniu i wstępnej analizie literatury przedmiotu określenie kluczowych pojęć związanych z realizacją tematu pracy magisterskiej; opracowanie koncepcji pracy – określenie i uzasadnienie wyboru tematu, ustalenie struktury pracy; wyznaczenie problemów, zmiennych, sformułowanie hipotez, wybór głównych metod, wybór terenu badań i badanej grupy. Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności, praca ma poszerzać wiedzę i kompetencje zawodowe studenta.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu metodologii badań pedagogicznych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego [SM1_K_1]
K_K01 [3/5]
jest przekonana/y o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych [SM1_K_2]
K_K05 [3/5]
posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych, co ułatwia dokonanie wyboru tematu pracy magisterskiej, określenie przedmiotu i celu badań [SM1_U_1]
K_U01 [3/5]
posiada rozwinięte umiejętności badawcze (potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę, korzystając z różnych źródeł), rozróżnia orientacje w metodologii badań pedagogicznych, formułuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody w obrębie pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, wypowiada się stosując różne kanały komunikacyjne [SM1_U_2]
K_U03 [1/5] K_U06 [1/5] KN1_U16 [2/5]
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki, zna formalne zasady i warunki pisania pracy magisterskiej; ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat subdyscyplin i specjalizacji pedagogiki, obejmującą terminologię, teorię i metodykę i stosuje ją w procesie badawczym [SM1_W_1]
K_W04 [1/5] K_W05 [3/5]
ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych i stosuje ją w odniesieniu do podejmowanych poczynań badawczych [SM1_W_2]
K_W16 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [SM1_w_1]
ocena przygotowanej i zaprezentowanej koncepcji pracy (temat roboczy, uzasadnienie wyboru tematu, spis treści, przedmiot, cel badań, problemy, hipotezy, zmienne, metody, wybór literatury).
SM1_K_1 SM1_K_2 SM1_U_1 SM1_U_2 SM1_W_1 SM1_W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [SM1_fns_1]
metoda słowna, projektów, problemowa, dyskusja, autoprezentacja, instruktaż, symulacje
20
przygotowanie i zaprezentowanie koncepcji pracy dyplomowej (temat roboczy, uzasadnienie wyboru tematu, spis treści, przedmiot, cel badań, problemy, hipotezy, zmienne, metody, narzędzia, wybór literatury
160 projekt [SM1_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)