Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W6-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia
Kod modułu: W6-PE-WZ-S2-EZPZ
Kod programu: W6-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot edukacja zdrowotna i promocja zdrowia ma przygotować studentów do realizacji zadań wychowawczo-zdrowotnych w środowisku pracy oraz kształtowania postaw prozdrowotnych, prospołecznych i prorodzinnych wśród wychowanków. Tematyka zajęć ma inspirować przyszłych pedagogów do zdrowego stylu życia i zachowania harmonii zdrowia psychicznego, fizycznego i społecznego.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
uczestniczy w przygotowywaniu projektów i programów profilaktycznych i wychowawczo-zdrowotnych, charakteryzuje się twórczą postawą w rozwiązywaniu problemów zdrowotno-wychowawczych oraz wrażliwością i kulturą pedagogiczną, ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia, rozumie potrzebę kształtowania postaw prozdrowotnych wychowanków (A1.cel kształcenia wyrażony w wymaganiach ogólnych podstawy programowej nauczanego przedmiotu) oraz ciągłego dokształcania się w tym zakresie, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki pedagoga zdrowia [EZPZ_K_1]
K_K01 [4/5] K_K02 [4/5] K_K03 [4/5]
rozumie i wyjaśnia przyczyny chorób cywilizacyjnych, potrafi samodzielnie korzystać z różnych źródeł wiedzy i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności w zakresie opracowywania strategii działań o charakterze wychowawczo-zdrowotnym, posiada umiejętność prezentowania w sposób jasny i precyzyjny własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów, także potrafi włączać się w istniejące (lub tworzyć własne) projekty i programy profilaktyczno-zdrowotne, [EZPZ_U_1]
K_U04 [4/5] K_U09 [3/5] KN1_U05 [3/5] KN1_U13 [3/5]
zna współczesną filozofię zdrowia oraz koncepcję promocji zdrowia, rozumie i wyjaśnia przyczyny chorób cywilizacyjnych oraz wskazuje sposoby ich zapobiegania, potrafi wskazać podstawowe zasady zdrowego stylu życia [EZPZ_W_1]
K_W01 [4/5] K_W11 [4/5] KN1_W11 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
test [EZPZ_w_1]
sprawdzenie stopnia znajomości treści określonych w sylabusie i rozumienia omawianych problemów wychowawczo-zdrowotnych
EZPZ_U_1 EZPZ_W_1
projekt [EZPZ_w_2]
prowadzący określa obszar tematyczny projektu, warunki, formę przygotowania i kryteria jego oceny w sylabusie
EZPZ_K_1 EZPZ_U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EZPZ_fs_1]
wykład z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych
5
zapoznanie się z lekturą uzupełniającą - z zadaniami Narodowego Programu Zdrowia oraz podstawą programową obowiązującą na poszczególnym etapie edukacji
20 test [EZPZ_w_1]
ćwiczenia [EZPZ_fs_2]
forma warsztatowa zajęć, analiza literatury przedmiotu, raportów, statystyk dotyczących zdrowia i problemów zdrowotnych
10
student przygotowuje do pisemnej formy zaliczenia zajęć
25 projekt [EZPZ_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)