Współczesne koncepcje filozofii i etyki Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Współczesne koncepcje filozofii i etyki
Kod modułu: A1
Kod programu: W3-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł „Współczesne koncepcje filozofii i etyki” ma wyposażyć studenta w wiedzę dotyczącą najważniejszych nurtów współczesnej filozofii i etyki oraz problemów, jakie są dyskutowane w ich ramach. Realizowane treści modułu pozwolą na nabycie przez studentów wrażliwości niezbędnej do dostrzegania i rozumnego rozstrzygania problemów filozoficznych i etycznych pojawiających się w ramach współczesnych nauk humanistycznych i społecznych.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student wymienia i charakteryzuje najważniejsze współczesne koncepcje filozoficzne i etyczne, ich założenia, metodologie, charakterystyczną terminologię, kluczowe problemy; prezentuje argumentacje formułowane na gruncie odmiennych stanowisk filozoficznych i etycznych odnoszące się do najważniejszych problemów cywilizacyjnych i społecznych współczesnego świata. [O_Fi E_II 1]
K_W01 [2/5] K_K01 [2/5]
Student poddaje krytycznej analizie społeczne zjawiska współczesnego świata, korzystając przy tym z pojęć i metod głównych nurtów współczesnej filozofii i etyki; ocenia analizowane zjawiska społeczne, stosując specjalistyczny aparat pojęciowo-metodologiczny, odnosząc w ten sposób badania teoretyczne do sfery praxis. [O_Fi E_II 2]
K_W01 [2/5] K_U15 [2/5]
Student potrafi w sposób krytyczny odnieść się do stawianych fundamentalnych tez, a także do poznanych koncepcji współczesnej filozofii i etyki , prezentować własne przemyślenia stosując poznane strategie argumentacyjne w praktyce. [O_Fi E_II 3]
K_U15 [2/5] K_K01 [2/5]
Student utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w praktyce pedagogicznej, odnosi je do koncepcji etycznych i filozoficznych; odznacza się rozwagą, dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań pedagogicznych. [O_Fi E_II 4]
K_W03 [2/5] K_W07 [2/5]
Student odnosi własne doświadczenia (życiowe i zawodowe) do szerokiego kontekstu problemów filozoficznych i etycznych; korzystając z wiedzy o sporach toczących się na gruncie współczesnej filozofii i etyki - analizuje i ocenia złożone zjawiska dzisiejszego świata życia człowieka. Student używając specjalistycznej, filozoficznej terminologii, nazywa i wyjaśnia kluczowe symbole i sensy stanowiące istotne punkty odniesienia współczesnej antroposfery. [O_Fi E_II 5]
K_U15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium zaliczeniowe [O_Fi E_II _w_1,]
kolokwium pisemne w postaci testu wyboru dotyczące treści omawianych na wykładach
O_Fi E_II 1 O_Fi E_II 5
praca zaliczeniowa [O_Fi E_II _w_2,]
praca zaliczeniowa dotycząca tematyki podejmowanej na ćwiczeniach
O_Fi E_II 2 O_Fi E_II 3 O_Fi E_II 4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [O_Fi E_II _fns_1,]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student przygotowuje się do kolokwium zaliczeniowego zapoznając się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
50 kolokwium zaliczeniowe [O_Fi E_II _w_1,]
ćwiczenia [O_Fi E_II _fns_2,]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
10
Student przygotowuje się do kolejnych zajęć oraz przygotowuje pracę zaliczeniową.
50 praca zaliczeniowa [O_Fi E_II _w_2,]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)