Współczesne tendencje w profilaktyce i resocjalizacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Współczesne tendencje w profilaktyce i resocjalizacji |
---|---|
Kod modułu: | ER10 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Student zapoznaje się z problematyką wchodzącą w zakres współczesnych tendencji w profilaktyce i resocjalizacji tj. danych dot. rozmiarów i struktury przestępczości nieletnich w Polsce, strategii rozwiązywania problemów społecznych, modeli zapobiegania przestępczości, reakcji sądowych wobec nieletnich, wybranych form pomocy (wsparcia) udzielanego jednostkom zdemoralizowanym, zagrożonym niedostosowaniem oraz ich rodzinom (pochodzenia i/lub własnych) w środowisku otwartym i zamkniętym. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna podstawową terminologię związaną z ww. przedmiotem (m.in. dewiacja, profilaktyka, kontrola społeczna, resocjalizacja i in.), rozumie jej źródła i zastosowanie w obrębie szeroko pojętej resocjalizacji. E.2R.W1. oraz E.2R.W2. [R_ WT _1] |
K_W02 [1/5] |
Ma wiedzę odnośnie funkcjonowania środowiska rodzinnego (rodzin generacyjnych) nieletnich wychowanków placówek resocjalizacyjnych i występujących w nich czynników chroniących i ryzyka. [R_ WT _2] |
K_W08 [1/5] |
Ma wiedzę odnośnie istniejących form wsparcia w środowisku otwartym, półotwartym i zamkniętym - wybranych instytucji (organizacji) profilaktyczno-wychowawczych, resocjalizacyjno-poprawczych, penitencjarnych i pomocowych na rzecz nieletnich i dorosłych sprawców przestępstw oraz osób zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Zna ich rodzaje (typy) specyfikę ich funkcjonowania. Zgodnie z istniejącymi aktami prawnymi potrafi wymienić funkcjonujące instytucjonalne formy wychowania i resocjalizacji dzieci i młodzieży. E.2R.W1. oraz E.2R.W2. [R_ WT _3] |
K_W09 [1/5] |
Student potrafi wykorzystywać zdobytą w ramach zajęć wiedzę teoretyczną z zakresu współczesnych tendencji w profilaktyce i resocjalizacji, co ma swe odzwierciedlenie w znajomości: danych dot. rozmiarów i struktury przestępczości w Polsce, strategii rozwiązywania problemów społecznych, modeli zapobiegania przestępczości, wybranych form pomocy (wsparcia) udzielanego w środowisku otwartym i zamkniętym jednostkom zdemoralizowanym, zagrożonym niedostosowaniem oraz ich rodzinom pochodzenia i/lub własnym. E.2R.U1. E.2R.U12 [R_ WT _4] |
K_U02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [R_ WT _w_1] | Egzamin w formie pisemnej |
R_ WT _1 |
Publiczna prezentacja tematu. [R_ WT _w_2] | Udział w pracy grupowej i prezentacji tematu przez mniejsze 2-4 osobowe grupy studentów. Do zaproponowanych przez prowadzącego przedmiot (ćwiczenia) tematów, studenci zgłaszają się indywidualnie. Student czyta zadane (wskazane) przez prowadzącego lektury i bierze udział w problemowej dyskusji grupowej. |
R_ WT _1 |
Aktywność własna /aktywny udział w zajęciach. [R_ WT _w_3] | Czytanie lektur wyznaczonych do każdego tematu i branie aktywnego udziału w dyskusji na zajęciach – ocena wypowiedzi ustnej. |
R_ WT _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_ WT _fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
20 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
40 |
Egzamin [R_ WT _w_1] |
ćwiczenia [R_ WT _fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
50 |
Publiczna prezentacja tematu. [R_ WT _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |