Budowa programów profilaktycznych Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Budowa programów profilaktycznych
Kod modułu: ER11
Kod programu: W3-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Przedmiot pozwala studentowi poznać procedurę i etapy konstruowania programów profilaktycznych skierowanych do pracy w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych.
Wymagania wstępne:
Brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych; założenia, metody i formy realizacji socjotechniki, psychotechniki, metodykę pracy wychowawcy w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych E.2R.W2. [R_BP _1]
K_W10 [4/5] K_W11 [4/5]
Student potrafi analizować i stosować teoretyczne podstawy instytucjonalnych oddziaływań metodycznych; analizować i stosować socjotechniki, psychotechniki, stosować metodykę pracy wychowawcy w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach wychowawczych, młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, schroniskach dla nieletnich i zakładach poprawczych E.2R.U2. [R_BP_2]
K_U08 [4/5] K_U11 [4/5]
Student jest gotów do współpracy z nauczycielami lub terapeutami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy E.2R.K4. [R_BP_3]
K_K05 [4/5] K_K06 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie ustne lub pisemne [R_BP _w_1]
Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach.
R_BP _1 R_BP_2
Ocena aktywności w dyskusji na zajęciach [R_BP _w_2]
W trakcie ćwiczeń omawiane są lektury zadane na poprzednich zajęciach, i kolejne etapy konstrukcji programu profilaktycznego. Zaznaczana jest aktywność studenta,
R_BP _1 R_BP_2 R_BP_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_BP _fns_1,]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do ustnej lub pisemnej formy zaliczenia zajęć
20 Zaliczenie ustne lub pisemne [R_BP _w_1]
ćwiczenia [R_BP_fns_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
10
Przygotowanie pracy zaliczeniowej
20 Ocena aktywności w dyskusji na zajęciach [R_BP _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)