Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej |
---|---|
Kod modułu: | EOW6 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Student konstruuje poszerzoną wiedzę dotyczącą pracy opiekuńczo-wychowawczej w różnorodnych placówkach i środowiskach wychowawczych. Poznaje koncepcje i współczesne trendy w pracy opiekuńczo-wychowawczej ze zróżnicowanym grupami. Rozwija pozytywne postawy wychowawcze. |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie terminologię z zakresu pedagogiki opiekuńczej w opisie przebiegu procesu opiekuńczo- wychowawczego w odniesieniu do instytucji wspierających rodzinę w systemie pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Student ma wiedzę o podmiotach w procesie opiekuńczo-wychowawczym, zna zasady postępowania opiekuna i wychowawcy, określa warunki efektywności jego pracy, określa również uwarunkowania psychologiczne i społeczne pomyślności oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych i socjalnych.
Zna i rozumie zasady i metody zna i rozumie procesy komunikowania się w sytuacji opiekuńczo-, rozpoznaje i charakteryzuje prawidłowości oraz błędy wychowawcze. [OWiTP_TP_ 1] |
K_W01 [4/5] |
Potrafi analizować własne działania wychowawcze i opiekuńcze, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych.
Student potrafi projektować zajęcia o charakterze wychowawczym w różnych aspektach rozwoju. [OWiTP_TP_ 2] |
K_U10 [4/5] |
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów wychowawczych oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. [OWiTP_TP_ 3] |
K_ KS_OOD9 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [OWiTP_TP _w_1] | Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach. |
OWiTP_TP_ 1 |
Zaliczenie ustne lub pisemne [OWiTP_TP _w_2] | Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach. |
OWiTP_TP_ 1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [OWiTP_TP_fns_1,] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
20 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do ustnej lub pisemnej formy zaliczenia zajęć |
40 |
Egzamin [OWiTP_TP _w_1] |
ćwiczenia [OWiTP_TP_fns_2] | Metoda warsztatowa, metody twórcze i problemowe |
10 | Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń oraz przygotowuje projekt zaliczeniowy/ |
50 |
Zaliczenie ustne lub pisemne [OWiTP_TP _w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |