Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Teoretyczne podstawy pracy opiekuńczo-wychowawczej
Kod modułu: EOW6
Kod programu: W3-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Student konstruuje poszerzoną wiedzę dotyczącą pracy opiekuńczo-wychowawczej w różnorodnych placówkach i środowiskach wychowawczych. Poznaje koncepcje i współczesne trendy w pracy opiekuńczo-wychowawczej ze zróżnicowanym grupami. Rozwija pozytywne postawy wychowawcze.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie terminologię z zakresu pedagogiki opiekuńczej w opisie przebiegu procesu opiekuńczo- wychowawczego w odniesieniu do instytucji wspierających rodzinę w systemie pomocy społecznej i placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Student ma wiedzę o podmiotach w procesie opiekuńczo-wychowawczym, zna zasady postępowania opiekuna i wychowawcy, określa warunki efektywności jego pracy, określa również uwarunkowania psychologiczne i społeczne pomyślności oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych i socjalnych. Zna i rozumie zasady i metody zna i rozumie procesy komunikowania się w sytuacji opiekuńczo-, rozpoznaje i charakteryzuje prawidłowości oraz błędy wychowawcze. [OWiTP_TP_ 1]
K_W01 [4/5] K_W11 [4/5] K_W12 [4/5]
Potrafi analizować własne działania wychowawcze i opiekuńcze, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych. Student potrafi projektować zajęcia o charakterze wychowawczym w różnych aspektach rozwoju. [OWiTP_TP_ 2]
K_U10 [4/5] K_U11 [4/5]
Rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów wychowawczych oraz praktykowania samokształcenia służącego pogłębianiu zdobytej wiedzy. [OWiTP_TP_ 3]
K_ KS_OOD9 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [OWiTP_TP _w_1]
Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach.
OWiTP_TP_ 1 OWiTP_TP_ 2 OWiTP_TP_ 3
Zaliczenie ustne lub pisemne [OWiTP_TP _w_2]
Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach.
OWiTP_TP_ 1 OWiTP_TP_ 2 OWiTP_TP_ 3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [OWiTP_TP_fns_1,]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
20
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do ustnej lub pisemnej formy zaliczenia zajęć
40 Egzamin [OWiTP_TP _w_1]
ćwiczenia [OWiTP_TP_fns_2]
Metoda warsztatowa, metody twórcze i problemowe
10
Student zapoznaje się z literaturą stanowiącą podstawę do ćwiczeń oraz przygotowuje projekt zaliczeniowy/
50 Zaliczenie ustne lub pisemne [OWiTP_TP _w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)