Gerontologia społeczna
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Gerontologia społeczna |
---|---|
Kod modułu: | EOW4 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Celem tego modułu jest wzbogacenie wiedzy studentów na temat rozwoju człowieka o specyfikę okresu starości, uwarunkowań procesu starzenia się, ukazanie procesu starzenia się w wymiarze indywidualnym i społecznym jako ważnego obszaru działań pedagogicznych, wychowawczych. Rozpoznanie społeczno-kulturowego aspektu starzenia się a pozwolić zrozumieć uwarunkowania i znaczenie takich zjawisk jak edukacja seniorów, ale także wykluczenie społeczne czy ageizm. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna całożyciowe koncepcje rozwoju człowieka, potrafi wykorzystać je do opisu i rozumienia wielopłaszczyznowości oraz mechanizmów procesu starzenia się. Rozumie społeczno-kulturowe i biograficzne uwarunkowania procesu starzenia się, jakości życia, a także przyczyny i następstwa demograficznego starzenia się (E.1K.W2. ze standardu) [GS_1] |
K_W02 [4/5] |
Student zna i rozumie wpływ i znaczenie zachowań prozdrowotnych i prorozwojowych dla przebiegu procesu starzenia się, potrafi wskazać przyczyny patologicznej starości i niskiej jakości życia w kontekście biograficznym, rodzinnym, społecznym (E.1K.U2 ze standardu) [GS_2] |
K_U01 [4/5] |
Student jest gotów wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych a także potrafi sprawnie pracować w grupie, ma umiejętności dobrego komunikowania się (E.1K.K2 ze standardu) [GS_3] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [GS_w_1] | Egzamin: projekt: student samodzielnie opracowuje wybrany przez siebie problem z zakresu gerontologii społecznej (zatwierdzony przez prowadzącą), opracowuje go sięgając do literatury przedmiotu a także odwołuje się do przykładów. |
GS_1 |
Zadanie na platformie Moodle [GS_w_2] | Student przysyła na platfomę Moodle w określonym terminie zadanie pisemne |
GS_1 |
Kolokwium [GS_w_3] | Kolokwium: test online na platformie Moodle |
GS_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [GS _fns_1] | Wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do ustnej lub pisemnej formy zaliczenia zajęć |
50 |
Egzamin [GS_w_1] |
ćwiczenia [GS_fns_2] | Dyskusja grupowa, analiza przypadku, praca z tekstem, metoda problemowa |
10 | Student zapoznaje się z literaturą i materiałami (raportami, opracowaniami, podcastami, etc.) przed zajęciami |
20 |
Zadanie na platformie Moodle [GS_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |