Edukacja międzykulturowa Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Edukacja międzykulturowa
Kod modułu: P11
Kod programu: W3-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Wszystkie przedstawione efekty kształcenia realizowane w ramach zajęć z Edukacji międzykulturowej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez pracę własną studenta z wykorzystaniem źródeł obcojęzycznych (tradycyjnych oraz internetowych). Celem modułu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania różnych społeczności (ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności kulturowej) oraz ich współczesnymi przeobrażeniami oraz kształtowanie umiejętności pracy pedagogicznej w zróżnicowanym środowisku.
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna i rozumie wieloaspektową etiologię obecnych wyzwań / zagrożeń procesu wychowania, przekazu dziedzictwa kulturowego; dostrzega kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych (B.2.W1., B.2.W2., B.2.W3. ze standardu). [EM_1]
K_W01 [3/5] K_W07 [3/5] K_W12 [3/5]
Osoba studiująca jest przygotowana do porozumiewania się i współpracy z różnymi osobami, również posiadającymi inne doświadczenia oraz inne dziedzictwo kulturowe; ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata (B.2.U1., B.2.U4., B.2.U6., B.2.U7. ze standardu). [EM_2]
K_U07 [4/5] K_U08 [4/5] K_U09 [4/5] K_U10 [4/5]
Osoba studiująca kształtuje postawę „B.2.U1., pedagoga jutra” otwartego na zmiany, ustawicznie dążącego do uzupełniania i aktualizowania wiedzy oraz nabywania nowych kompetencji; osoba studiująca potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej, europejskiej oraz w odniesieniu do kultur mniejszościowych (B.2.K1., B.2.K2, B.2.K3. ze standardu). [EM_3]
K_K01 [4/5] K_K02 [4/5] K_K04 [4/5] K_K05 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
zaliczenie pisemne – test wiedzy [EM_w_1]
Moduł Edukacja międzykulturowa kończy się zaliczeniem pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu.
EM_1
działalność praktyczna (rejestrowana) [EM_w_2]
Weryfikacja efektów modułu Edukacja międzykulturowa – opracowanie pisemne (fragmentaryczna realizacja) konspektu zajęć dot. integracji, tolerancji, otwartości wobec „Inności” (konspekt zajęć).
EM_1 EM_2 EM_3
wypowiedź ustna [EM_w_3]
Wartościowanie argumentacji merytorycznej przy wykonywaniu zadania – dyskusja, gra symulacyjna.
EM_1 EM_2 EM_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [EM _fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
10
Osoba studiująca zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą oraz przygotowuje się do testu wiedzy.
50 zaliczenie pisemne – test wiedzy [EM_w_1]
ćwiczenia [EM_fns_2]
Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu, prezentacja treści, metoda uczenia się we współpracy.
10
Osoby studiujące w zespołach opracowują i przeprowadzają na zajęciach
50 działalność praktyczna (rejestrowana) [EM_w_2] wypowiedź ustna [EM_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)