Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia
Kod modułu: P7
Kod programu: W3-N2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Zagadnienia podejmowane w ramach modułu mają m.in. na celu uświadomienie studentom wielowymiarowości pojęcia zdrowie, znaczenia zdrowia dla rozwoju, wychowania, kształcenia dzieci i młodzieży, ukazania edukacji zdrowotnej w kategoriach procesu całożyciowego, potrzeby jej realizacji w instytucjach kształcenia/opieki i wychowania, jak również przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie źródła, miejsce i znaczenie edukacji zdrowotnej w systemie kształcenia powszechnego oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, medycznych i nauk o zdrowiu (B.2.W12.). [EZ1]
K_W03 [1/5]
Student zna i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia (B.2.W5; B.2.W9). [EZ2]
K_W11 [1/5]
Student potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne i kulturowe w kontekście ich powiązania ze zdrowiem i dobrostanem człowieka oraz z różnymi obszarami edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia (B.2.U1.). [EZ3]
K_U02 [1/5]
Student potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje w edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w planowaniu, realizacji, monitorowaniu i ewaluacji procesu kształcenia i nabywania przez uczniów/wychowanków kompetencji zdrowotnych (B.2.U4.). [EZ4]
K_U05 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Prezentacja multimedialna, projekt [EZ_ć_2]
Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach.
EZ3 EZ4
Zaliczenie pisemne [EZ_w_1,]
Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach.
EZ1 EZ2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
ćwiczenia [EZ_ć_fns_2]
Dyskusja, metoda warsztatowa, analiza literatury przedmiotu/raportów/statystyk dotyczących zdrowia i problemów zdrowotnych, praca grupowa
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje prezentację multimedialną oraz projekt w ramach pracy grupowej
50 Prezentacja multimedialna, projekt [EZ_ć_2]
wykład [EZ_w_fns_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do pisemnej formy zaliczenia zajęć
50 Zaliczenie pisemne [EZ_w_1,]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)