Resocjalizacja w państwach UE i państwach pozaeuropejskich
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Resocjalizacja w państwach UE i państwach pozaeuropejskich |
---|---|
Kod modułu: | ER7 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Student zyskuje rozszerzoną wiedzę o wybranych instytucjach resocjalizacji w UE oraz krajach pozaeuropejskich. Student pozyskuje pogłębione umiejętności wyszukiwania informacji na temat procesu resocjalizacji w państwach UE oraz pozaeuropejskich z wykorzystaniem źródeł obcojęzycznych (tradycyjnych oraz internetowych). |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie podstawy prawne funkcjonowania systemów resocjalizacji w perspektywie krajowej i międzynarodowej, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku zamkniętym, zagadnienia pomocy rodzinie i poradnictwa wychowawczo-resocjalizacyjnego w państwach UE oraz USA (E.1R.W5 ze standardu) [R_ UE _1] |
K_W02 [1/5] |
Student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy kadry resocjalizacyjnej w państwach UE oraz USA; prezentować instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym oraz główne organizacje pozarządowe uczestniczące w procesie resocjalizacji w perspektywie międzynarodowej (E.1R.U5. ze standardu) [R_ UE _2] |
K_U01 [1/5] |
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (E.1R.K2. ze standardu) [R_ UE _3] |
K_K01 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [R_UE_w_1] | Egzamin pisemny w postaci testu wyboru. |
R_ UE _1 |
Praca zaliczeniowa w postaci posteru [R_UE_w_2] | Poster przedstawiający elementy systemu resocjalizacji wybranego państwa UE z wyraźnym zaznaczeniem obszarów, w ramach których studentowi udało się uzyskać wiedzę (np. resocjalizacja instytucjonalna, resocjalizacja w środowisku otwartym, resocjalizacja nieletnich itd.) oraz podanie źródeł wiedzy (krajowych i/lub obcojęzycznych). |
R_ UE _1 |
Ocena aktywności w dyskusji na zajęciach [R_UE_w_3] | Na każdych ćwiczeniach omawiane są lektury zadane na poprzednich zajęciach. Zaznaczanie aktywności studenta następuje na liście obecności |
R_ UE _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_UE _fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
50 |
Egzamin [R_UE_w_1] |
ćwiczenia [R_UE _fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy |
10 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
20 |
Praca zaliczeniowa w postaci posteru [R_UE_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |