Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży |
---|---|
Kod modułu: | P5 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł "Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży" ma na celu zapoznanie studentów z najważniejszymi problemami psychologicznymi związanymi z
procesem kształcenia dzieci i młodzieży. Zostaną poruszone takie zagadnienia jak np. typowe problemy psychologiczne uczniów i sposoby ich
rozwiązywania, adaptacja uczniów do funkcjonowania w szkole, psychologiczne uwarunkowania skuteczności edukacji szkolnej, typowe trudności
edukacyjne i wychowawcze, rola rodziny dla skuteczności oddziaływań edukacyjnych. Drugim celem jest odniesienie ogólnej wiedzy z obszaru
psychologii kształcenia do problematyki kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie procesy nauczania i uczenia się, psychologiczne uwarunkowania kształcenia dzieci i
uczniów, koncepcję zrównoważonego rozwoju, mechanizmy motywacji, przebiegu i oceny efektów procesu uczenia się. [PS_C2_PKDM _1] |
K_W02 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie sposoby identyfikacji uzdolnień ucznia; zagadnienie pomocy psychologicznej dla
ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; sposoby wspomagania osób pracujących z uczniem ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi [PS_C2_PKDM _2] |
K_W05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować zjawiska, zależności, związki i problemy zachodzące w obszarze procesu
nauczania-uczenia się dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do wiedzy psychologicznej [PS_C2_PKDM _3] |
K_U05 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do prezentowania właściwej postawy wobec dzieci i uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS_C2_PKDM _4] |
K_K06 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Zaliczenie pisemne [PS_C2_PKDM _w_1] | Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego wykłady z tego przedmiotu |
PS_C2_PKDM _1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PS_C2_PKDM _fns_1] | Metody asymilacji wiedzy (wykład z
wykorzystaniem prezentacji multimedialnych). |
10 | Studenci przygotowują się do kolokwium
pisemnego. |
50 |
Zaliczenie pisemne [PS_C2_PKDM _w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |