Diagnoza środowiska społecznego
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-N2PE19.2022

Nazwa modułu: | Diagnoza środowiska społecznego |
---|---|
Kod modułu: | ER3 |
Kod programu: | W3-N2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Student uzyskuje poszerzoną wiedzę na temat diagnozy podstawowych środowisk wychowawczych wraz z przykładami rozwiązań warsztatowych na tle ogólnym oraz w perspektywie określonych zjawisk i problemów występujących w tych środowiskach. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza i umiejętności z diagnozy pedagogicznej oraz wiedzy o podstawowych środowiskach wychowawczych |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie diagnozę deficytów środowiska i jego potencjałów, modele diagnostyczne, diagnozę środowiskowych źródeł nieprzystosowania społecznego (E.1R.W2 ze standardu) [R_D2_1] |
K_W01 [5/5] |
Student potrafi analizować diagnozę deficytów i potencjałów środowiska społecznego; prezentować i analizować modele diagnostyczne; stosować diagnozę źródeł nieprzystosowania społecznego w środowisku; analizować i stosować diagnozę osób zagrożonych i nieprzystosowanych społecznie w kontekście ich środowiska wychowawczego (E.1R.U2 ze standardu) [R_D2_2] |
K_U04 [5/5] |
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (E.1R.K2) [R_D2_3] |
K_K05 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test [R_D2_w_1] | Test wyboru, próg zaliczenia 51% poprawnych odpowiedzi |
R_D2_1 |
Praca zaliczeniowa [R_D2_w_2] | Projekt diagnozy jednego z zaproponowanych przez prowadzącego problemów społecznych |
R_D2_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_D2_fns_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
50 |
Test [R_D2_w_1] |
ćwiczenia [R_D2_fns_2] | Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy, projektowanie narzędzi badawczych, ćwiczenia praktyczne |
10 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
50 |
Praca zaliczeniowa [R_D2_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |