WYBRANE ZAGADNIENIA KULTURY I SZTUKI CZ.1 Kierunek studiów: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej
Kod programu: W6-S2PG19.2.2021

Nazwa modułu: WYBRANE ZAGADNIENIA KULTURY I SZTUKI CZ.1
Kod modułu: W6-PG-S2-WZKS.1
Kod programu: W6-S2PG19.2.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
  • semestr zimowy 2021/2022
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Treści programowe modułu stanowią uzupełnienie wiedzy z zakresu historii sztuki, wiedzy o kulturze oraz wybranych zagadnień antropologii kulturowej. Cele poznawcze przedmiotu sprowadzają się do rozpoznania założeń, fundamentów oraz odrębności kultury modernistycznej i postmodernistycznej, ze szczególnym uwzględnieniem postmodernistycznych reorientacji w różnych obszarach dzisiejszej kultury – szeroki kontekst (nauka, filozofia, kultura artystyczna, literatura, sztuka). W tym także rozpoznania i zrozumienia kontekstów historyczno-kulturowych ponowoczesnych transgresji i dekonstrukcji, związanych z tym pojęć i koncepcji, niezbędnych dla rozumienia współczesnej kultury i praktyki artystycznej. Studenci powinni dysponować wiedzą i orientacją w obszarze charakterystycznych dla ponowoczesności tendencji i zjawisk kulturowych, ale także umiejętnością ich krytycznej analizy i oceny.
Wymagania wstępne:
Wstępna orientacja w zakresie historii sztuki i antropologii kulturowej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę z zakresu pojęć związanych z terminologią wykorzystywaną w grach, gatunkami gier itp., rozumnie ich wzajemne związki, potrafi gromadzić i analizować podstawowe informacje związane z treściami modułu. [W6-PG-S2-WZKS.1_1]
W6-PG2P-W01 [3/5]
Posiada wiedzę pozwalającą na scharakteryzowanie rozwoju gatunków gier na przestrzeni dziejów oraz wiedzę dotyczącą współczesnych gier komputerowych i ich związków z kulturą. Posiada wiedzę dotyczącą szeroko rozumianej kultury i rozrywki, rozumie zachodzące pomiędzy nimi relacje i na tej podstawie potrafi realizować własne koncepcje twórcze. [W6-PG-S2-WZKS.1_2]
W6-PG2P-W03 [3/5] W6-PG2P-W04 [3/5] W6-PG2P-W07 [3/5]
Posiada wiedzę dotyczącą szeroko rozumianej kultury i rozrywki, rozumie zachodzące pomiędzy nimi relacje i na tej podstawie potrafi realizować własne koncepcje twórcze. [W6-PG-S2-WZKS.1_3]
W6-PG2P-W02 [3/5] W6-PG2P-W03 [3/5] W6-PG2P-W04 [3/5] W6-PG2P-W07 [3/5]
Posiada umiejętność przygotowania rozbudowanych prac pisemnych i wystąpień ustnych (także o charakterze multimedialnym) związanych ze studiowanym kierunkiem studiów, z wykorzystaniem różnych ujęć i koncepcji teoretycznych oraz innych źródeł. [W6-PG-S2-WZKS.1_4]
W6-PG2P-U08 [3/5] W6-PG2P-K06 [3/5]
Potrafi swobodnie wypowiadać się w formie ustnej i pisemnej na temat twórczości własnej oraz na temat szeroko pojętej kultury, wykazując umiejętność poprawnego formułowania własnych sądów i wyciągania trafnych wniosków. [W6-PG-S2-WZKS.1_5]
W6-PG2P-U10 [3/5]
Posiada świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności praktycznych i rozumie potrzebę pogłębiania wiedzy w obrębie własnej specjalizacji oraz szeroko pojętych działań kulturotwórczych. [W6-PG-S2-WZKS.1_6]
W6-PG2P-W04 [3/5] W6-PG2P-K01 [3/5]
Posiada zdolność do komunikowania się z reprezentantami różnych środowisk społecznych, profesjonalistów i nieprofesjonalistów w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych i działań artystycznych, ze szczególnym uwzględnieniem twórczości graficznej. Jest zdolny do definiowania własnych sądów i przemyśleń na tematy społeczne, naukowe i etyczne oraz umie je umiejscowić w obrębie własnej pracy artystycznej. [W6-PG-S2-WZKS.1_7]
W6-PG2P-K02 [3/5] W6-PG2P-K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [W6_PG2A_WZKS.1_w_1]
Weryfikacja wiedzy z zakresu całości treści kształcenia realizowanych na wykładach i ćwiczeniach, w tym znajomości wybranych zagadnień w obszarze kultury i sztuki ponowoczesnej, pojęć i kategorii związanych z projektem postmodernizmu oraz zależności i uwarunkowań kontekstualnych, istotnych dla współczesnej kultury i kultury artystycznej.
W6-PG-S2-WZKS.1_1 W6-PG-S2-WZKS.1_2 W6-PG-S2-WZKS.1_3 W6-PG-S2-WZKS.1_4 W6-PG-S2-WZKS.1_5 W6-PG-S2-WZKS.1_6 W6-PG-S2-WZKS.1_7
Kolokwium/praca pisemna [W6_PG2A_WZKS.1_w_2]
Weryfikacja wiedzy z wybranego zakresu treści kształcenia realizowanych na wykładach i ćwiczeniach. Ocena merytoryczności i rzeczowości argumentów, weryfikacja wiedzy w zakresie wybranego problemu.
W6-PG-S2-WZKS.1_1 W6-PG-S2-WZKS.1_2 W6-PG-S2-WZKS.1_3 W6-PG-S2-WZKS.1_4 W6-PG-S2-WZKS.1_5 W6-PG-S2-WZKS.1_6 W6-PG-S2-WZKS.1_7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [W6-PG-S2-WZKS.1_fs_1]
Wykład. Dotyczy wybranych aspektów wiedzy o genezie, czasoprzestrzeni i założeniach kultury ponowoczesnej, w tym nauki, poznania, filozofii, a przede wszystkim sztuki i praktyki artystycznej. Wykład w połączeniu z prezentacją audiowizualną.
15
Indywidualna praca z literaturą przedmiotu prowadząca do samodzielnego poszerzania wiedzy oraz lektura uzupełniająca w zakresie wskazanych zagadnień.
15 Egzamin [W6_PG2A_WZKS.1_w_1]
ćwiczenia [W6-PG-S2-WZKS.1_fs_2]
Analiza wybranych zagadnień, praca nad tekstem i źródłami, pogłębienie refleksji o wybranych zagadnieniach kultury i sztuki ponowoczesnej.
15
Przygotowanie do ćwiczeń związane z pracą nad wskazanymi tekstami oraz źródłami.
15 Kolokwium/praca pisemna [W6_PG2A_WZKS.1_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)