Katechetyka fundamentalna
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-SMTIP19.2022
| Nazwa modułu: | Katechetyka fundamentalna |
|---|---|
| Kod modułu: | W7-TS-KF |
| Kod programu: | W7-SMTIP19.2022 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Zadaniem katechetyki materialnej jest ukazanie treści przekazywanych w ramach katechezy. Przekazywane treści mają urzeczywistniać podstawowy cel katechezy, jakim jest wprowadzenie w pełnię życia chrześcijańskiego i pełne zjednoczenie z Chrystusem. Pogłębianie świadomości biblijnej, liturgicznej, moralnej i eklezjalnej ma służyć dynamicznemu rozwojowi wiary. |
| Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia modułu Katechetyka fundamentalna |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu katechetyki fundamentalnej. Zna i rozumie: podstawę programową nauczania religii, cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu oraz zajęć prowadzonych na poszczególnych etapach edukacyjnych, przedmiot zajęć w kontekście wcześniejszego i dalszego kształcenia, strukturę wiedzy w zakresie przedmiotu nauczania lub prowadzonych zajęć oraz kompetencje kluczowe i ich kształtowanie w ramach nauczania religii lub prowadzenia zajęć. [TKM_01] |
TMA_W08 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat integracji wewnątrz- i międzyprzedmiotowej; zagadnień związanych z programem nauczania – tworzeniem i modyfikacją, analizą, oceną doborem i zatwierdzaniem oraz zasadami projektowania procesu kształcenia oraz rozkładu materiału. [TKM_02] |
TMA_U03 [1/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat znaczenia i rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów; potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiazywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów. [TKM_03] |
TMA_K05 [2/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się religii, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy. [TKM_04] |
KN_W03 [5/5] |
Student potrafi identyfikować typowe zadania szkolne z celami kształcenia, w szczególności z wymaganiami ogólnymi podstawy programowej oraz kompetencjami kluczowymi. [TKM_05] |
KN_U03 [5/5] |
Student potrafi podejmować skuteczną współpracę w procesie dydaktycznym z rodzicami lub opiekunami uczniów, pracownikami szkoły i środowiskiem pozaszkolnym. [TKM_06] |
KN_U05 [5/5] |
Student w zakresie kompetencji jest gotów do popularyzowania wiedzy wśród uczniów i w środowisku szkolnym oraz pozaszkolnym. [TKM_07] |
KN_U08 [4/5] |
Student jest gotów do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych. [TKM_08] |
KN_K01 [5/5] |
Student jest gotów do stymulowania uczniów do uczenia się przez całe życie przez samodzielną pracę. [TKM_09] |
KN_K02 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Określony w sylabusie modułu [KM_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami określonymi w sylabusie modułu. |
TKM_01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [KM_r_1] | bezpośredni przekaz określonej wiedzy stanowiącej przedmiot katechetyki materialnej |
15 | samodzielna lektura tekstów źródłowych oraz wskazanych opracowań dotyczacych zagadnień katechetyki materialnej |
35 |
Określony w sylabusie modułu [KM_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||