Pedagogika ogólna
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-SMTIP19.2022
| Nazwa modułu: | Pedagogika ogólna |
|---|---|
| Kod modułu: | W7-TS-PeO |
| Kod programu: | W7-SMTIP19.2022 |
| Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Celem modułu jest poznanie aktualnej wiedzy na temat pedagogiki. Omówione zostaną takie zagadnienia jak: pedagogika jako nauka, subdyscypliny pedagogiczne, terminologia, metody badań; elementy historii wychowania; antropologiczne, aksjologiczne i teleologiczne podstawy wychowania; współczesne systemy wychowawcze; metody i zasady wychowania; wychowanie chrześcijańskie, podstawowe środowiska wychowawcze, autorytet wychowawczy. |
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Jest gotów do profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej lub grupie wychowawczej [TPeO_01] |
TK_W01 [3/5] |
Jest gotów do współpracy z nauczycielami i specjalistami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy wychowawcy i nauczyciela [TPeO_02] |
TnMA_U02 [2/5] |
Potrafi zaprojektować ścieżkę własnego rozwoju zawodowego jako wychowawca i nauczyciel [TPeO_03] |
TnMA_W12 [3/5] |
Potrafi formułować oceny etyczne związane z wykonywaniem zawodu nauczyciela [TPeO_04] |
KN_U13 [2/5] |
Potrafi nawiązywać współpracę z nauczycielami innych przedmiotów oraz ze środowiskiem pozaszkolnym [TPeO_05] |
KN_U14 [2/5] |
Potrafi rozpoznawać sytuację zagrożeń i uzależnień uczniów [TPeO_06] |
KN_U12 [2/5] |
Potrafi zdiagnozować potrzeby edukacyjne ucznia i zaprojektować dla niego odpowiednie wsparcie [TPeO_07] |
KN_U11 [2/5] |
Potrafi określić przybliżony potencjał ucznia [TPeO_08] |
KN_U07 [2/5] |
Zna i rozumie założenia systemu oświaty [TPeO_09] |
KN_W08 [2/5] |
Zna i rozumie rolę nauczyciela i koncepcje pracy nauczyciela [TPeO_10] |
KN_W03 [2/5] |
Zna i rozumie proces wychowania w kontekście rozwoju [TPeO_11] |
KN_W01 [2/5] |
Zna i rozumie zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej nauczyciela [TPeO_12] |
KN_W04 [2/5] |
Zna i rozumie sytuację uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [TPeO_13] |
KN_W10 [2/5] |
Zna i rozumie zasady pracy z uczniem z trudnościami w uczeniu się [TPeO_14] |
KN_W14 [2/5] |
Zna i rozumie rolę nauczyciela [TPeO_15] |
KN_W04 [2/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Określony w sylabusie modułu [PO_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami określonymi w sylabusie |
TPeO_01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [PPPe1_fs_1] | przedstawienie aktualnej wiedzy na temat wychowania i nauczania
wielkość grupy: wszyscy studenci |
30 | lektura zadanych tekstów poszerzających wiedzę; przygotowanie do kolokwium |
20 |
Określony w sylabusie modułu [PO_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||