Praktyka dydaktyczno-katechetyczna 2
Kierunek studiów: Teologia
Kod programu: W7-SMTIP19.2022
| Nazwa modułu: | Praktyka dydaktyczno-katechetyczna 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W7-TS-PK2 |
| Kod programu: | W7-SMTIP19.2022 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Praktyka katechetyczna w szkole stanowi integralną część kształcenia pedagogicznego studentów, którzy chcą uzyskać kwalifikacje do nauczania religii w szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Jest to praktyka przedmiotowo-metodyczna. Ma ona na celu wspomaganie kandydatów na nauczycieli religii w rozwijaniu kompetencji merytorycznych i metodycznych |
| Wymagania wstępne: | Realizacja efektów kształcenia przewidzianych w programie modułów psychologiczno-pedagogicznych i katechetycznych. |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauczania religii w przedszkolu i w szkole podstawowej, opartą na znajomości podstawy programowej oraz programu nauczania przedmiotu. Student zna i rozumie zadania dydaktyczne realizowane przez placówkę oraz sposób jej funkcjonowania. Posiada wiedzę dotyczącą dokumentacji działalności dydaktycznej prowadzonej przez szkołę. [TPK2_01] |
KN_W08 [5/5] |
Student potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i zrealizowania lekcji z przedmiotu „Religia”. Potrafi wyciągnąć wnioski z obserwowanej pracy dydaktycznej oraz przy pomocy opiekuna praktyk i nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia, dokonać analizy zdarzeń i sytuacji pedagogicznych zaobserwowanych w czasie praktyk. [TPK2_02] |
TnMA_W07 [3/5] |
Student potrafi krytycznie rozszerzać swoją wiedzę oraz jest gotów do współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych i nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy dydaktycznej oraz rozwijania umiejętności wychowawczych. [TPK2_03] |
KN_K01 [5/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Określony w sylabusie modułu [PK2_w_1] | Weryfikacja zgodnie z zasadami określonymi w sylabusie. |
TPK2_01 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| praktyka [PK2_r_4] | Samodzielnie przygotowanie scenariuszy lekcji religii w różnych klasach, na różnych poziomach edukacyjnych (szkoła podstawowa, szkoła ponadpodstawowa); samodzielne prowadzenie lekcji religii w obecności nauczyciela religii – opiekuna praktyki w szkole podstawowej I ponadpodstawowej; dyskutowanie na temat prowadzonych lekcji religii; podejmowanie refleksji w czasie praktyki i dokumentowanie podejmowanych działań w dzienniczku praktyk |
60 | samodzielne przygotowanie scenariuszy wyznaczonych przez opiekuna lekcji religii; bieżące prowadzenie dokumentacji praktyk (dziennik praktyk); przygotowanie I przedstawienie całości dokumentacji praktyk celem końcowego zaliczania modułu. |
15 |
Określony w sylabusie modułu [PK2_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||