Resocjalizacja w państwach UE i państwach pozaeuropejskich Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Resocjalizacja w państwach UE i państwach pozaeuropejskich
Kod modułu: ER7
Kod programu: W3-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Student zyskuje rozszerzoną wiedzę o wybranych instytucjach resocjalizacji w UE oraz krajach pozaeuropejskich. Student pozyskuje pogłębione umiejętności wyszukiwania informacji na temat procesu resocjalizacji w państwach UE oraz pozaeuropejskich z wykorzystaniem źródeł obcojęzycznych (tradycyjnych oraz internetowych).
Wymagania wstępne:
Brak wymagań wstępnych.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie podstawy prawne funkcjonowania systemów resocjalizacji w perspektywie krajowej i międzynarodowej, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym, instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku zamkniętym, zagadnienia pomocy rodzinie i poradnictwa wychowawczo-resocjalizacyjnego w państwach UE oraz USA (E.1R.W5 ze standardu) [R_ UE _1]
K_W02 [1/5] K_W07 [1/5]
Student potrafi analizować prawno-społeczne uwarunkowania procesu resocjalizacji w pracy kadry resocjalizacyjnej w państwach UE oraz USA; prezentować instytucje oddziaływań profilaktyczno-resocjalizacyjnych w środowisku otwartym i zamkniętym oraz główne organizacje pozarządowe uczestniczące w procesie resocjalizacji w perspektywie międzynarodowej (E.1R.U5. ze standardu) [R_ UE _2]
K_U01 [1/5]
Student jest gotów do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych (E.1R.K2. ze standardu) [R_ UE _3]
K_K01 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [R_UE_w_1]
Egzamin pisemny w postaci testu wyboru.
R_ UE _1 R_ UE _2
Praca zaliczeniowa w postaci posteru [R_UE_w_2]
Poster przedstawiający elementy systemu resocjalizacji wybranego państwa UE z wyraźnym zaznaczeniem obszarów, w ramach których studentowi udało się uzyskać wiedzę (np. resocjalizacja instytucjonalna, resocjalizacja w środowisku otwartym, resocjalizacja nieletnich itd.) oraz podanie źródeł wiedzy (krajowych i/lub obcojęzycznych).
R_ UE _1 R_ UE _2 R_ UE _3
Ocena aktywności w dyskusji na zajęciach [R_UE_w_3]
Na każdych ćwiczeniach omawiane są lektury zadane na poprzednich zajęciach. Zaznaczanie aktywności studenta następuje na liście obecności
R_ UE _1 R_ UE _2 R_ UE _3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [R_UE _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
45 Egzamin [R_UE_w_1]
ćwiczenia [R_UE _fs_2]
Dyskusja, metoda uczenia się we współpracy
15
Przygotowanie pracy zaliczeniowej
15 Praca zaliczeniowa w postaci posteru [R_UE_w_2] Ocena aktywności w dyskusji na zajęciach [R_UE_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)