Mediacje
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: | Mediacje |
---|---|
Kod modułu: | ER9 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Komunikacja jako podstawa udanych mediacji. Konflikt i działanie w sytuacji konfliktu. Teoretyczne założenia sprawiedliwości naprawczej i mediacji. Modele sprawiedliwości naprawczej. Definicja, rodzaje, funkcje (zadania), cele mediacji. Podstawy prawne procesu mediacji w postępowaniu w sprawach nieletnich. Zasady zgodnie, z którymi prowadzona jest mediacja. Etapy postępowania mediacyjnego. Czynniki wykluczające procedurę mediacyjną. Mediatorzy w sprawach karnych i nieletnich. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę odnośnie: komunikacji jako podstawie udanych mediacji, prawidłowości dotyczących rozwiązywania konfliktów, wpływie konfliktu na komunikację społeczną w organizacji (grupie), istoty, przyczyn i rodzajach konfliktów, modeli wymiaru sprawiedliwości (retrybutywnego, resocjalizacyjnego, naprawczego), a zwłaszcza wzajemnej relacji modelu karnego z kompensacyjnym jako alternatywnego podejścia wobec sprawców przestępstw.
Student posiada wiedzę odnośnie możliwości wykorzystywania (stosowania) mediacji w rozwiązywaniu sporów między uczestnikami różnych grup społecznych np. w konfliktach szkolnych. E.2R.W2. [R_M_1] |
K_W08 [1/5] |
Student posiada wiedzę odnośnie możliwości popularyzacji i wykorzystywania mediacji (zastępowania nią tradycyjnych metod rozwiązywania sporów) w instytucjach a zarazem środowiskach wychowawczych takich jak: rodzina, szkoła, miejsce pracy, etc. E.1R.W4. [R_M_2] |
K_W10 [1/5] |
Student potrafi wykorzystywać zdobytą w ramach zajęć wiedzę odnośnie mediacji jako metody rozwiązywania sporów (konfliktów) między pojedynczymi jednostkami lub grupami osób i jej idee popularyzować - przenosić i wdrażać - celem rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych, pomocowych i terapeutycznych co ma swe odzwierciedlenie w znajomości: funkcji (zadań), celów mediacji, zasad i etapów postępowania mediacyjnego, zalet i wad praktyki mediacji oraz czynników wykluczających procedurę mediacyjną. E.2R.U1 [R_M_3] |
K_U08 [1/5] |
Student ma przekonanie o potrzebie podejmowania działań alternatywnych w tym mediacji mających na celu skuteczne przeciwdziałanie zjawiskom społecznie negatywnym, w tym też proponowanie własnych pomysłów (rozwiązań) opartych chociażby na głównych założeniach mediacji (negocjacji). E.2R.K2 [R_M_4] |
K_K06 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [R_M_w_1] | Sprawdzian wiadomości w formie pisemnej lub ustnej zgodny z opisem sposobu weryfikacji zawartej w sylabusie. |
R_M_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [R_M_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
75 |
Egzamin [R_M_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |