Warsztat pedagoga szkolnego i terapeuty Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Warsztat pedagoga szkolnego i terapeuty
Kod modułu: EOW10
Kod programu: W3-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr letni 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Moduł poświęcony jest zagadnieniom związanym z zadaniami pedagoga szkolnego i terapeuty. Służy poznaniu przez studentów różnych aspektów warsztatu pracy tych dwóch specjalistów zatrudnianych w placówkach oświatowych. Celem zajęć jest wdrożenie studentów do organizacji i tworzenia własnego warsztatu pracy.
Wymagania wstępne:
Zaleca się wcześniejsze zaliczenie lub jednoczesną realizację przedmiotu – pedagogika szkoły/szkolna.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie pedagogiczne postępowanie diagnostyczne wobec dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; zasady prowadzenia dokumentacji diagnostycznej dziecka z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i ucznia ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (E.2K.W1.) [WPiT.1]
K_W04 [1/5] K_W08 [5/5] K_W09 [5/5]
Absolwent potrafi: - wdrożyć metodyczne aspekty współpracy z rodzicami, opiekunami, nauczycielami i specjalistami; analizować i stosować metody terapii w nauce czytania, pisania oraz edukacji matematycznej; wykorzystywać wybrane narzędzia diagnostyczne do diagnozy pedagogicznej przeprowadzanej w przedszkolu, szkole lub poradni psychologiczno-pedagogicznej; stosować metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się i z uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; projektować proces wsparcia dziecka lub ucznia, rodziców lub opiekunów i nauczycieli pracujących z dzieckiem z grupy ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się oraz uczniem ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (E.2K.W3 oraz E.2K.U2) [WPiT.2]
K_W10 [5/5] K_W11 [5/5] K_U07 [5/5] K_U08 [5/5] K_U10 [5/5] K_U11 [5/5]
Absolwent potrafi: - planować i realizować działania profilaktyczne zapobiegające trudnościom w uczeniu się; wykorzystywać warsztat terapeuty pedagogicznego; konstruować i ewaluować indywidualne i grupowe plany korekcyjno-kompensacyjne (E.2K.U3) [WPiT.3]
K_U11 [5/5]
Absolwent jest gotów do - profesjonalnego rozwiązywania konfliktów w klasie szkolnej i grupie wychowawczej (E.2K.K2.); [WPiT.4]
K_K02 [5/5] K_K04 [5/5]
- współpracy z nauczycielami w celu doskonalenia swojego warsztatu pracy (E.2K.K4.) [WPiT.5]
K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [WPiT_ćw_2]
Przygotowuje projekt dotyczący współpracy szkoły/placówki ze środowiskiem lokalnym. Opracowuje indywidualnie teczkę pracy pedagogicznej i terapeutycznej dla wybranego ucznia (studium przypadku)
WPiT.1 WPiT.2 WPiT.3 WPiT.4 WPiT.5
Zaliczenie ustne lub pisemne [WPiT_w_1]
prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach.
WPiT.1 WPiT.2 WPiT.3 WPiT.4 WPiT.5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [WPiT _fs_1]
Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Metody aktywizujące: burza mózgu, kula śniegowa, dyskusja.
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do ustnej lub pisemnej formy zaliczenia zajęć
45 Zaliczenie ustne lub pisemne [WPiT_w_1]
ćwiczenia [WPiT _fs_2]
Metoda podające, metoda działań praktycznych, metoda projektu
15
Student przygotowuje się do zajęć i dyskusji na temat wybranych aspektów pracy pedagoga szkolnego i terapeuty. Przygotowuje projekt dotyczący współpracy szkoły/placówki ze środowiskiem lokalnym. Opracowuje indywidualnie teczkę pracy pedagogicznej i terapeutycznej dla wybranego ucznia (studium przypadku) według zasad podanych przez prowadzącego zajęcia
75 Zaliczenie pisemne [WPiT_ćw_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)