Gerontologia społeczna Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Gerontologia społeczna
Kod modułu: EOW4
Kod programu: W3-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem tego modułu jest wzbogacenie wiedzy studentów na temat rozwoju człowieka o specyfikę okresu starości, uwarunkowań procesu starzenia się, ukazanie procesu starzenia się w wymiarze indywidualnym i społecznym jako ważnego obszaru działań pedagogicznych, wychowawczych. Rozpoznanie społeczno-kulturowego aspektu starzenia się a pozwolić zrozumieć uwarunkowania i znaczenie takich zjawisk jak edukacja seniorów, ale także wykluczenie społeczne czy ageizm.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna całożyciowe koncepcje rozwoju człowieka, potrafi wykorzystać je do opisu i rozumienia wielopłaszczyznowości oraz mechanizmów procesu starzenia się. Rozumie społeczno-kulturowe i biograficzne uwarunkowania procesu starzenia się, jakości życia, a także przyczyny i następstwa demograficznego starzenia się (E.1K.W2. ze standardu) [GS_1]
K_W02 [4/5]
Student zna i rozumie wpływ i znaczenie zachowań prozdrowotnych i prorozwojowych dla przebiegu procesu starzenia się, potrafi wskazać przyczyny patologicznej starości i niskiej jakości życia w kontekście biograficznym, rodzinnym, społecznym (E.1K.U2 ze standardu) [GS_2]
K_U01 [4/5] K_U02 [4/5]
Student jest gotów wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy zdarzeń pedagogicznych a także potrafi sprawnie pracować w grupie, ma umiejętności dobrego komunikowania się (E.1K.K2 ze standardu) [GS_3]
K_K01 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [GS_w_1]
Egzamin: projekt: student samodzielnie opracowuje wybrany przez siebie problem z zakresu gerontologii społecznej (zatwierdzony przez prowadzącą), opracowuje go sięgając do literatury przedmiotu a także odwołuje się do przykładów.
GS_1 GS_2 GS_3
Zadanie na platformie Moodle [GS_w_2]
Student przysyła na platfomę Moodle w określonym terminie zadanie pisemne
GS_1
Kolokwium [GS_w_3]
Kolokwium: test online na platformie Moodle
GS_1 GS_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [GS _fs_1]
Wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do ustnej lub pisemnej formy zaliczenia zajęć
45 Egzamin [GS_w_1]
ćwiczenia [GS_fs_2]
Dyskusja grupowa, analiza przypadku, praca z tekstem, metoda problemowa
15
Student zapoznaje się z literaturą i materiałami (raportami, opracowaniami, podcastami, etc.) przed zajęciami
15 Zadanie na platformie Moodle [GS_w_2] Kolokwium [GS_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)