Pedagogika mediów
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: | Pedagogika mediów |
---|---|
Kod modułu: | EOW2 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 1 |
Opis: | Moduł obejmuje wykłady z pedagogiki mediów zakończone egzaminem. Celem zajęć jest pogłębienie wiedzy studenta na temat szeroko pojętych mediów jako środowiska wychowania w kontekście rodziny i szkoły, szans i zagrożeń związanych z mediami tradycyjnymi i tzw. nowymi mediami.
Zagadnienia wykładu będą obejmować również możliwość wykorzystania mediów do projektowania działań opiekuńczo - wychowawczych, a także elementy edukacji medialnej, której celem powinno być pogłębienie kompetencji medialnych wychowanka. Zajęcia w formie wykładowej oraz praca własna studenta mają doprowadzić do uzyskania zakładanych efektów kształcenia modułu. |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej; wiedza ogólna |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, ma przekonanie o wadze zachowania w sposób profesjonalny i etyczny w
zakresie wykorzystania źródeł informacji i komunikatów medialnych w pracy edukacyjnej. (A.1.U4.) [PPW_PM_4] |
K_U01 [2/5] |
Posiada podstawową wiedzę na temat szeroko rozumianych mediów jako środowiska rozwoju ucznia oraz modyfikujących proces nauczania-uczenia się. Wie, czym są kompetencje medialno-cyfrowe współczesnego użytkownika mediów i jak można je kształtować (A.1.W2.) [PPW_PM _1] |
K_W01 [3/5] |
Ma wiedzę dotyczącą kulturowego opisu współczesności dotyczącego procesów komunikowania społecznego i
interpersonalnego poprzez wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji, a także świadomość zakłóceń tego procesu związanych z zagrożeniami medialnymi. Ma wiedzę o zagrożeniach medialnych i ochronie dziecka lub adolescenta przed nimi. (A.1.W1.) [PPW_PM _2] |
K_W02 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę w zakresie praw dziecka oraz ich łamania w przestrzeni medialnej, w szczególności w internecie w zakresie zagrożeń medialnych takich jak: wykorzystywanie wizerunku dziecka, naruszanie dóbr osobistych ucznia, manipulacja.
Odnosi nabytą wiedzę do kontekstu wychowania i kształcenia (A.1.W2.) [PPW_PM_3] |
K_W07 [5/5] |
Potrafi zaplanować działania (opiekuńcze, wychowawcze) zapewniające dziecku optymalnie bezpieczną pracę z mediami oraz
pogłębiające kompetencje medialne wychowanka (A.1.U6.; A.1.K3.) [PPW_PM_5] |
K_K05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [PPW_PM_w_1] | Egzamin w formie pisemnej uwzględniający zagadnienia z obszaru pedagogiki mediów |
PPW_PM_4 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PPW_PM _fs _1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej i przykładów praktycznych. |
15 | Zapoznanie się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą; przygotowanie do egzaminu. |
15 |
Egzamin [PPW_PM_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |