Edukacja międzykulturowa
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: | Edukacja międzykulturowa |
---|---|
Kod modułu: | P11 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Wszystkie przedstawione efekty kształcenia realizowane w ramach zajęć z Edukacji międzykulturowej planuje się osiągnąć za pomocą wykładowej oraz ćwiczeniowej formy kształcenia, dodatkowo zostaną pogłębione poprzez pracę własną studenta z wykorzystaniem źródeł obcojęzycznych (tradycyjnych oraz internetowych). Celem modułu jest zapoznanie studentów z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi funkcjonowania różnych społeczności (ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności kulturowej) oraz ich współczesnymi przeobrażeniami oraz kształtowanie umiejętności pracy pedagogicznej w zróżnicowanym środowisku. |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna i rozumie wieloaspektową etiologię obecnych wyzwań / zagrożeń procesu wychowania, przekazu dziedzictwa kulturowego; dostrzega kulturowe uwarunkowania procesów edukacyjnych (B.2.W1., B.2.W2., B.2.W3. ze standardu). [EM_1] |
K_W01 [3/5] |
Osoba studiująca jest przygotowana do porozumiewania się i współpracy z różnymi osobami, również posiadającymi inne doświadczenia oraz inne dziedzictwo kulturowe; ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy i świata (B.2.U1., B.2.U4., B.2.U6., B.2.U7. ze standardu). [EM_2] |
K_U07 [4/5] |
Osoba studiująca kształtuje postawę „B.2.U1., pedagoga jutra” otwartego na zmiany, ustawicznie dążącego do uzupełniania i aktualizowania wiedzy oraz nabywania nowych kompetencji; osoba studiująca potrafi jednoznacznie ocenić własną znajomość współczesnych trendów w kulturze polskiej, europejskiej oraz w odniesieniu do kultur mniejszościowych (B.2.K1., B.2.K2, B.2.K3. ze standardu). [EM_3] |
K_K01 [4/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
zaliczenie pisemne – test wiedzy [EM_w_1] | Moduł Edukacja międzykulturowa kończy się zaliczeniem pisemnym obejmującym znaczną część treści /działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia w obrębie modułu. |
EM_1 |
działalność praktyczna (rejestrowana) [EM_w_2] | Weryfikacja efektów modułu Edukacja międzykulturowa –
opracowanie pisemne (fragmentaryczna realizacja) konspektu zajęć dot. integracji, tolerancji, otwartości wobec „Inności” (konspekt zajęć). |
EM_1 |
wypowiedź ustna [EM_w_3] | Wartościowanie argumentacji merytorycznej przy wykonywaniu zadania – dyskusja, gra symulacyjna. |
EM_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [EM _fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny. |
15 | Osoba studiująca zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą oraz przygotowuje się do testu wiedzy. |
45 |
zaliczenie pisemne – test wiedzy [EM_w_1] |
ćwiczenia [EM_fs_2] | Dyskusja, praca w grupach, analiza tekstu, prezentacja treści, metoda uczenia się we współpracy. |
15 | Osoby studiujące w zespołach opracowują i przeprowadzają na zajęciach |
45 |
działalność praktyczna (rejestrowana) [EM_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |