Andragogika Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Andragogika
Kod modułu: P8
Kod programu: W3-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem tego modułu jest wzbogacenie wiedzy studentów w zakresie głównych prawidłowości i determinantów rozwoju człowieka dorosłego, także starego, w kontekście specyfiki płynnej nowoczesności oraz nabycie umiejętności zastosowania wiedzy andragogicznej do analizy i oceny problemów związanych z wychowaniem i edukacją osób dorosłych, a także do rozwiązywania własnych problemów osobistych, społecznych, zawodowych.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna i rozumie (na poziomie rozszerzonym) terminologię stosowaną w andragogice, ma pogłębioną wiedzę o jej miejscu w systemie nauk pedagogicznych oraz jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi (B.2.W1. ze standardu) [W_ANDR_1]
K_W02 [1/5]
Potrafi sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi, w tym teoriami gerontologicznymi i kształcenia dorosłych, posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin naukowych (B.2.U5. ze standardu) [W_ANDR_2]
K_U15 [1/5]
Student jest gotów do autorefleksji nad rozwojem zawodowym, całożyciowym, jest gotowy do komunikowania się i współdziałania z ludźmi trzeciego i czwartego wieku, rozumie ich problemy i potrzeby, a także uwarunkowania rozwoju. zawodowym (B.2.K3. ze standardu) [W_ANDR_3]
K_K01 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [ANDR_w_1]
Student zobowiązany jest do podejścia do egzaminu pisemnego (test wyboru), z jednym pytaniem otwartym dotyczącym jednej, wybranej przez studenta lektury z polecanej (umieszczonej w sylabusie) listy lektur.
W_ANDR_1 W_ANDR_2 W_ANDR_3
Zadania: wypowiedź pisemna (mini esej) [ANDR_w_2]
Zadania do samodzielnego opracowania i przesłania na Moodle nt. specyfiki dorosłości oraz specyfiki zagrożeń współczesnego świata w kontekście autoedukacji człowieka
W_ANDR_2
Kolokwium [ANDR_w_3]
Kolokwium w postaci testu z zakresu tematyki ćwiczeń.
W_ANDR_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [ANDR_fs_1,]
Wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także
45 Egzamin [ANDR_w_1]
ćwiczenia [ANDR_fs_2]
Dyskusja grupowa, analiza przypadku, praca z tekstem, metoda problemowa
15
Student zapoznaje się z literaturą i materiałami (raportami, opracowaniami, podcastami, etc.) przed zajęciami
45 Zadania: wypowiedź pisemna (mini esej) [ANDR_w_2] Kolokwium [ANDR_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)