Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: | Edukacja zdrowotna i promocja zdrowia |
---|---|
Kod modułu: | P7 |
Kod programu: | W3-S2PE19.2022 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych. Zagadnienia podejmowane w ramach modułu mają m.in. na celu uświadomienie studentom wielowymiarowości pojęcia zdrowie, znaczenia zdrowia dla rozwoju, wychowania, kształcenia dzieci i młodzieży, ukazania edukacji zdrowotnej w kategoriach procesu całożyciowego, potrzeby jej realizacji w instytucjach kształcenia/opieki i wychowania, jak również przygotowanie studentów do prowadzenia samodzielnych zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie źródła, miejsce i znaczenie edukacji zdrowotnej w systemie kształcenia powszechnego oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z dziedzinami nauk społecznych, medycznych i nauk o zdrowiu (B.2.W12.). [EZ1] |
K_W03 [1/5] |
Student zna i rozumie merytoryczne i metodyczne podstawy prowadzenia zajęć z zakresu edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia (B.2.W5; B.2.W9). [EZ2] |
K_W11 [1/5] |
Student potrafi rozpoznawać i interpretować zjawiska społeczne i kulturowe w kontekście ich powiązania ze zdrowiem i dobrostanem człowieka oraz z różnymi obszarami edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia (B.2.U1.). [EZ3] |
K_U02 [1/5] |
Student potrafi wykorzystywać aktualne koncepcje w edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia w planowaniu, realizacji, monitorowaniu i ewaluacji procesu kształcenia i nabywania przez uczniów/wychowanków kompetencji zdrowotnych (B.2.U4.). [EZ4] |
K_U05 [1/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Prezentacja multimedialna, projekt [EZ_ć_2] | Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach. |
EZ3 |
Zaliczenie pisemne [EZ_w_1,] | Prowadzący określa formę weryfikacji efektów uczenia się w sylabusie oraz przekazuje stosowną informację na pierwszych zajęciach. |
EZ1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
ćwiczenia [EZ_ć_fs_2] | Dyskusja, metoda warsztatowa, analiza literatury przedmiotu/raportów/statystyk dotyczących zdrowia i problemów zdrowotnych, praca grupowa |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje prezentację multimedialną oraz projekt w ramach pracy grupowej |
45 |
Prezentacja multimedialna, projekt [EZ_ć_2] |
wykład [EZ_w_fs_1] | Metoda podająca z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
15 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, a także przygotowuje się do pisemnej formy zaliczenia zajęć |
45 |
Zaliczenie pisemne [EZ_w_1,] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |