Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: W3-S2PE19.2022

Nazwa modułu: Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży
Kod modułu: P5
Kod programu: W3-S2PE19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł "Psychologia kształcenia dzieci i młodzieży" ma na celu zapoznanie studentów z najważniejszymi problemami psychologicznymi związanymi z procesem kształcenia dzieci i młodzieży. Zostaną poruszone takie zagadnienia jak np. typowe problemy psychologiczne uczniów i sposoby ich rozwiązywania, adaptacja uczniów do funkcjonowania w szkole, psychologiczne uwarunkowania skuteczności edukacji szkolnej, typowe trudności edukacyjne i wychowawcze, rola rodziny dla skuteczności oddziaływań edukacyjnych. Drugim celem jest odniesienie ogólnej wiedzy z obszaru psychologii kształcenia do problematyki kształcenia osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Wymagania wstępne:
Podstawowa wiedza z zakresu psychologii rozwojowej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie procesy nauczania i uczenia się, psychologiczne uwarunkowania kształcenia dzieci i uczniów, koncepcję zrównoważonego rozwoju, mechanizmy motywacji, przebiegu i oceny efektów procesu uczenia się. [PS​_C2​_PKDM​ _1]
K_W02 [3/5]
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie sposoby identyfikacji uzdolnień ucznia; zagadnienie pomocy psychologicznej dla ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; sposoby wspomagania osób pracujących z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS​_C2​_PKDM​ _2]
K_W05 [4/5]
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować zjawiska, zależności, związki i problemy zachodzące w obszarze procesu nauczania-uczenia się dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do wiedzy psychologicznej [PS​_C2​_PKDM​ _3]
K_U05 [3/5]
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do prezentowania właściwej postawy wobec dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi [PS​_C2​_PKDM​ _4]
K_K06 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie pisemne [PS​_C2​_PKDM ​ _w​_1]
Studenci przystąpią do pisemnego kolokwium zaliczającego wykłady z tego przedmiotu
PS​_C2​_PKDM​ _1 PS​_C2​_PKDM​ _2 PS​_C2​_PKDM​ _3 PS​_C2​_PKDM​ _4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PS​_C2​_PKDM ​_fs​_1]
Metody asymilacji wiedzy (wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych).
15
Studenci przygotowują się do kolokwium pisemnego.
45 Zaliczenie pisemne [PS​_C2​_PKDM ​ _w​_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)