Podstawy metodyki opiekuńczo-wychowawczej w środowisku Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy metodyki opiekuńczo-wychowawczej w środowisku
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-7MOWS
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Treści: - Funkcje i zadania świetlic środowiskowych i socjoterapeutycznych. - Poznanie wychowanków pod kątem diagnozy oddziaływań terapeutycznych. -Warsztat pracy wychowawcy placówek wsparcia dziennego. - Metody, zasady i formy pracy stosowane w placówkach opieki nad dzieckiem w środowisku. - Zastosowanie kulturoterapii w placówkach wsparcia dziennego.
Wymagania wstępne:
Podstawowy zakres wiadomości z Podstaw pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach wsparcia dziennego [_K_1]
K_K03 [4/5] K_K05 [4/5]
potrafi pracować w zespole i nawiązywać kontakty interpersonalnej; posiada umiejętności organizatorskie [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K08 [3/5]
potrafi kształtować prawidłowe więzi między wychowankiem a wychowawcą [_K_3]
K_K02 [3/5]
ma umiejętność dostosowania metod pracy do potrzeb dziecka [_U_1]
K_U05 [3/5] K_U13 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł informacji [_U_2]
K_U02 [3/5] K_U07 [2/5]
ma wiedzę z zakresu podstawowej terminologii w opiece nad dzieckiem [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W13 [3/5]
zna metody pracy z dzieckiem w placówkach wsparcia dziennego [_W_2]
K_W08 [4/5] K_W16 [3/5]
zna warsztat pracy wychowawcy w placówkach wsparcia dziennego [_W_3]
K_W07 [4/5] K_W14 [4/5] K_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
kolokwium [_w_1]
sprawdzające wiedzę z zakresu treści ćwiczeń i konwersatoriów
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia umiejętności nabytej wiedzy z zakresu opieki nad dzieckiem w placówkach wsparcia dziennego
_U_2
projekt [_w_3]
sprawdzenie czy student potrafi, w zależności od potrzeb dziecka oraz sytuacji rodziny, dobrać odpowiednią metodę pracy i formę pomocy
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
prezentacja multimedialna różnych form kulturoterapii stosowanych w wybranych placówkach wsparcia dziennego; prezentacja przygotowanego materiału z zakresu warsztatu pracy wychowawcy placówek wsparcia dziennego; znaczenie diagnozy w placówkach wsparcia dziennego
9
praca z literaturą przedmiotu; przygotowanie się do dyskusji na temat zasadności prowadzenia form kulturoterapii; umiejętność doboru poszczególnych form do potrzeb dzieci praca z literaturą – przygotowanie się do dyskusji
35 kolokwium [_w_1] prezentacja [_w_2]
ćwiczenia [_fns_2]
omówienie metod i form pracy stosowanych w placówkach wsparcia dziennego; metoda projektów
6
przygotowanie materiału do prezentacji indywidualnej i grupowej projekty profilaktyczne „Bezpieczna młodość” – przeciwdziałanie uzależnieniu od alkoholu i innych środków uzależniających
50 projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)