Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-6MOWSZ
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Przedmiot podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole ma umożliwić studentom zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu metod pracy opiekuńczo-wychowawczej znajdujących zastosowanie w środowisku szkolnym. W trakcie zajęć zapoznaje się z zadaniami opiekuńczo-wychowawczymi szkoły oraz sposobami ich realizacji, a także nabywa umiejętności rozpoznawania i oceniania oraz tworzenia sytuacji wychowawczych. Ma możliwość rozwijania postawy twórczej w dostrzeganiu i rozwiązywaniu współczesnych problemów dzieci.
Wymagania wstępne:
Zalecane: realizacje efektów kształcenia modułów: diagnozowanie dziecka w szkole
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość odpowiedzialności za projektowane, planowane i realizowane przez siebie działania opiekuńcze i wychowawcze w szkole [_K_1]
K_K03 [3/5]
rozwija postawę twórczą w dostrzeganiu i rozwiązywaniu problemów opiekuńczo-wychowawczych dzieci i młodzieży [_K_2]
K_K08 [4/5]
potrafi planować i realizować pracę wychowawczą i opiekuńczą z jednostką i grupą, a także dokonywać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu [_U_1]
K_U03 [3/5] K_U14 [3/5]
dostrzega współczesne problemy wychowawcze i poszukuje skutecznych ich rozwiązań; rozpoznaje, ocenia oraz tworzy sytuacje wychowawcze [_U_2]
K_U08 [3/5]
posiada wiedzę z zakresu metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą w szkole [_W_1]
K_W08 [3/5] K_W13 [3/5] K_W15 [3/5]
zna zadania opiekuńczo-wychowawcze szkoły i wie, jak je realizować [_W_2]
K_W16 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
prezentacja [_w_1]
sprawdzenie umiejętności pracy w grupie; studenci przeprowadzają zaprojektowane działania opiekuńczo-wychowawcze , a następnie dokonują samooceny własnych umiejętności, a także są oceniani przez pozostałych studentów i prowadzącego zajęcia
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
projekt [_w_2]
sprawdzenie czy student potrafi zaprojektować scenariusz zajęć wychowawczych i/lub opiekuńczych w aspekcie konkretnego problemu dziecka
_K_1 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
giełda pomysłów, dyskusja, poszukiwanie sposobów rozwiązywania współczesnych problemów wychowawczych, autoprezentacja
9
zalecana literatura dotycząca teoretyczno-metodycznych podstaw pracy opiekuńczo-wychowawczej w szkole; praca z tekstem
45 prezentacja [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
projektowanie oraz realizacja zaplanowanych zajęć wychowawczych i/lub opiekuńczych w kontekście potrzeb opiekuńczych i wychowawczych
6
zaprojektowanie działań opiekuńczo-wychowawczych w formie scenariusza zajęć wychowawczych i/lub opiekuńczych
30 projekt [_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)