Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Podstawy metodyki pracy opiekuńczo-wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-5MOWP
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Opis:
Treści: - Metodyka i specyfika pracy opiekuńczo-wychowawczej. - Model placówki opiekuńczo-wychowawczej. - Planowanie pracy wychowawczej w placówkach opieki nad dzieckiem. -Metodyka pracy z grupą. Kierowanie grupą wychowawczą. - Rola samorządu wychowanków w wypełnianiu zadań na terenie placówki opiekuńczo-wychowawczej.
Wymagania wstępne:
Podstawowy zakres wiadomości z podstaw pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do pracy opiekuńczo-wychowawczej w różnych placówkach opieki nad dzieckiem [_K_1]
K_K03 [3/5] K_K05 [3/5]
potrafi zorganizować pracę w zespole; umie pracować w zespole [_K_2]
K_K07 [3/5] K_K08 [3/5]
potrafi kształtować prawidłowe więzi między wychowankiem a wychowawcą [_K_3]
K_K02 [3/5]
ma umiejętność dostosowania metod pracy z dzieckiem ze względu na istotę działania [_U_1]
K_U05 [3/5] K_U13 [3/5]
potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę korzystając z różnych źródeł informacji [_U_2]
K_U02 [3/5] K_U07 [2/5]
ma wiedzę z zakresu podstawowej terminologii w opiece nad dzieckiem [_W_1]
K_W01 [3/5] K_W13 [3/5]
zna metody pracy z dzieckiem w placówkach opieki nad dzieckiem [_W_2]
K_W08 [4/5] K_W16 [3/5]
zna współczesny model placówek opiekuńczo-wychowawczych [_W_3]
K_W07 [4/5] K_W14 [4/5] K_W15 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
egzamin pisemny [_w_1]
sprawdzający wiedzę z zakresu treści wykładów i ćwiczeń
_W_1 _W_2 _W_3
prezentacja [_w_2]
sprawdzenie stopnia umiejętności nabytej wiedzy teoretycznej, umiejętność powiązania i wykorzystania wiedzy zdobytej na zajęciach z Podstaw pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej
_U_2 _W_1
projekt [_w_3]
sprawdzenie czy student potrafi planować pracę w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, czy umie dobrać odpowiednie metody pracy, czy wie na czym polega samorządność w placówkach opiekuńczo- - wychowawczych
_K_1 _K_2 _K_3 _U_1 _U_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [_fns_1]
wykład z zakresu podstawowych treści programowych
12
praca z literaturą przedmiotu
30 egzamin pisemny [_w_1]
ćwiczenia [_fns_2]
prezentacja przygotowanego materiału – metoda indywidualna; omówienie metod stosowanych w placówkach opiekuńczo- -wychowawczych; nowe rozwiązania, nowe modele pracy; metoda projektów
8
przygotowanie się do prezentacji treści programowych; zebranie materiału; przygotowanie się do jego przedstawienia indywidualnie i w grupach; planowanie pracy opiekuńczo- -wychowawczej w placówkach socjalizacyjnych [systemy modelowe na tydzień „roboczy” i dni świąteczne”
90 prezentacja [_w_2] projekt [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)