Fakultet twórczo-artystyczny_plastyka 1 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Fakultet twórczo-artystyczny_plastyka 1
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-1F1.P
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Student posiada wiedzę i umiejętności pedagogiczne w zakresie orientacji w wiedzę o sztuce, warsztacie pracy twórczej, czynnikach stymulujących i wspierających wszelką aktywność twórczą osób o różnym poziomie zdolności. Student umie organizować warunki do pracy twórczej wychowanka i ją projektować w działaniach pedagogicznych. Potrafi zajmować właściwe postawy i szacunek wobec uczestników
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością [_K_1]
K_K03 [4/5]
jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie [_K_2]
K_K07 [4/5]
odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne [_K_3]
K_K08 [4/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do różnych kontekstów działalności pedagogicznej z wykorzystaniem różnorodnych metod pracy twórczej [_U_1]
K_U03 [4/5]
potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań twórczych z wychowankiem [_U_2]
K_U10 [4/5]
zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej w zakresie działań twórczych i artystycznych ze szczególnym uwzględnieniem plastyki [_W_1]
K_W04 [4/5]
zna podstawowe teorie dotyczące wychowania, uczenia się i nauczania, rozumie różnorodne uwarunkowania procesów twórczych wspomagających rozwój twórczy człowieka [_W_2]
K_W09 [4/5]
ma podstawową wiedzę o uczestnikach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej i pomocowej z wykorzystaniem metod pracy twórczej [_W_3]
K_W15 [4/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
praca pisemna [_w_1]
orientacja w literaturze z zakresu sztuki i twórczości
_W_1 _W_2
projekt zajęć twórczych z grupą [_w_2]
wykorzystanie wiedzy i praktyki w działaniach twórczych z wychowankiem
_K_1 _U_1 _U_2 _W_2 _W_3
realizacja projektów twórczych [_w_3]
praktyczne wykonanie prac twórczych
_K_1 _K_2 _K_3 _U_2 _W_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
konwersatorium [_fns_1]
analiza i ilustracja wybranych zagadnień ze sztuki; dyskusja; metody pracy twórczej; pokaz i samodzielna realizacja projektów twórczych w toku zajęć; realizacja zajęć z wybraną grupa uczniów
12
analiza pojęć, wybranych okresów w sztuce; praca zespołowa – przygotowanie projektu działań twórczych; wykonanie prac twórczych; realizacja projektu z wychowankami
35 praca pisemna [_w_1] projekt zajęć twórczych z grupą [_w_2] realizacja projektów twórczych [_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)