Superwizja praktyk zawodowych cz. 1 (B) (moduł dyplomowy) Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-N2DF19.2.2021

Nazwa modułu: Superwizja praktyk zawodowych cz. 1 (B) (moduł dyplomowy)
Kod modułu: DFC2_m18 B
Kod programu: W1-N2DF19.2.2021
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
  • semestr zimowy 2022/2023
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Opis:
Moduł ma za zadanie superwizowanie praktyk zawodowych realizowanych w semestrze trzecim, rozwijanie zaawansowanych kompetencji coachingowych określonych przez International Coach Fedaration poprzez dzielenie się obserwacjami z pracy z klientami i poddawanie superwizji samodzielnie prowadzonego procesu coachingowego. Służy ponadto rozwijaniu zdolności analizy pracy własnej z uwzględnieniem aspektów etycznych, metodyki pracy coacha oraz dbania o higienę psychiczną związaną z wykonywaniem zawodu. Superwizor pracuje modelem 7 perspektyw, CLEAR lub stosuje technikę action learning w celu umożliwienia pogłębionej refleksji nad praktyką zawodową studenta.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie semestru 2.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma pogłębioną wiedzę o metodyce pracy coacha (opartą na standardach International Coach Fedaration), o normach, procedurach i dobrych praktykach, zorientowaną na innowacyjne rozwiązywanie złożonych problemów w nietypowych sytuacjach profesjonalnych [DFC2_m18_1]
K_W04 [5/5]
umie samodzielnie zdobywać wiedzę i poszerzać umiejętności profesjonalne oraz podejmować autonomiczne działania zmierzające do rozwijania zdolności i kierowania własną karierą zawodową [DFC2_m18_2]
K_U01 [3/5]
potrafi modelować proces coachingowy z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi. W szczególności potrafi właściwie przeprowadzić proces coachingu biznesowego, projektować i wykorzystywać ukierunkowane narzędzia do autorefleksji, diagnozowania i zmiany przekonań, określania celów, budowania planów działania, holistycznego ujmowania sytuacji indywidualnej lub instytucjonalnej, identyfikowania postaw etycznych i odniesień aksjologicznych, myślenia strategicznego [DFC2_m18_3]
K_U11 [4/5]
posiada pogłębioną umiejętność posługiwania się w praktycznych zastosowaniach systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) mającymi zastosowanie w coachingu [DFC2_m18_4]
K_U12 [4/5]
prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu coacha [DFC2_m18_5]
K_K05 [5/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie [DFC2_m18_w1]
Student otrzymuje zaliczenie na czynnego udziału w zajęciach, w tym sesjach superwzyjnych, w czasie których odnosi się do samodzielnie przeprowadzanych procesów coachingowych poświadczonych w dokumentacji praktyk, demonstruje sprawozdania lub nagrania wybranych sesji (za zgodą klienta), które poddaje analizie i autoewaluacji w odniesieniu do standardów etyki zawodowej i wytycznych z zakresu metodyki pracy coacha.
DFC2_m18_1 DFC2_m18_2 DFC2_m18_3 DFC2_m18_4 DFC2_m18_5
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
laboratorium [DFC2_m18_fs1]
Sesje superwizyjne, analiza pracy studentów zrealizowanej na praktykach, feedback.
15
Analiza pracy własnej, przygotowanie raportów dla superwizora, autorefleksja w odniesieniu do standardów etycznych i metodycznych.
35 Zaliczenie [DFC2_m18_w1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)