Seminarium dyplomowe 1 Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-N1PE12.2014

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe 1
Kod modułu: 12-PE-OP-N1-10SD.1
Kod programu: 12-N1PE12.2014
Semestr: semestr letni 2015/2016
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Celem seminarium dyplomowego jest teoretyczne i praktyczne poznanie warsztatu badawczego; uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego). Po wyszukaniu i wstępnej analizie literatury przedmiotu określenie kluczowych pojęć związanych z tematem pracy, odniesienie ich problematyki pracy dyplomowej; opracowanie koncepcji pracy – określenie i uzasadnienie wyboru tematu, ustalenie struktury pracy; wyznaczenie problemów, zmiennych, sformułowanie hipotez, wybór głównych metod, wybór terenu badań i badanej grupy. Seminarium związane jest ściśle z problematyką specjalności opiekuńczo-wychowawczej, praca ma poszerzać wiedzę i a nade wszystko kompetencje zawodowe studenta, praktyczne przygotowanie do pracy.
Wymagania wstępne:
Realizacja efektów kształcenia modułów w zakresu kształcenia ogólnego, podstawowego, kierunkowego.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. [_K_1]
K_K01 [3/5]
dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki. [_K_2]
K_K05 [3/5]
potrafi, w ramach poczynań badawczych właściwych przygotowywanej pracy dyplomowej, dokonywać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych, analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej [_U_1]
K_U01 [3/5]
posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i powadzenie prostych badań pedagogicznych, potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT) oraz wskazać kierunki dalszych badań [_U_2]
K_U05 [3/5]
ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w pedagogice, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych [_W_1]
K_W12 [3/5]
ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych różnych obszarach działalności pedagogicznej w tym działalności badawczej [_W_2]
K_W16 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
projekt [_w_1]
ocena przygotowanej i zaprezentowanej koncepcji pracy (temat roboczy, uzasadnienie wyboru tematu, spis treści, przedmiot, cel badań, problemy, hipotezy, zmienne, metody, określenie terenu badań i badanej grupy, wybór literatury)
_K_1 _K_2 _U_1 _U_2 _W_1 _W_2
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
seminarium [_fns_1]
metoda słowna, projektów, problemowa, dyskusja, autoprezentacja, instruktaż, symulacje
15
przygotowanie i zaprezentowanie koncepcji pracy dyplomowej (temat roboczy, uzasadnienie wyboru tematu, spis treści, przedmiot, cel badań, problemy, hipotezy, zmienne, metody, określenie terenu badań i badanej grupy, wybór literatury)
135 projekt [_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)