Kształcenie nauczycieli: moduł 3: komponent 1, Metodyka nauczania języków obcych 2
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2.2020
| Nazwa modułu: | Kształcenie nauczycieli: moduł 3: komponent 1, Metodyka nauczania języków obcych 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FA-NX-S1-MNJO2-3 |
| Kod programu: | W1-S1FA19.2.2020 |
| Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Opis: | Kurs ma na celu stopniowe przygotowanie studentów do wykonywania zawodu nauczyciela języków obcych. Podczas trwania kursu szczegółowo omawiane będą następujące zagadnienia: historyczny przegląd tradycyjnych i niekonwencjonalnych metod nauczania z praktycznym zastosowaniem technik w nauczaniu eklektycznym, sposoby oceniania w klasie językowej, testowanie, zasady doboru i ewaluacji podręcznika, tworzenie programu nauczania (sylabus), indywidualizacja procesu nauczania, nowoczesne metody nauczania – modernizacja procesu nauczania.
|
| Wymagania wstępne: | brak |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student jest świadomy konieczności dostosowania programu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów.
Student jest świadomy korzyści płynących ze współpracy z innymi nauczycielami.
[NX-S1_ MNJO2-3_K1] |
FAN1_K03 [3/5] |
Student potrafi analizować sytuacje mające miejsce w klasie.
Student stale rozwija swoje umiejętności zarządzania klasą.
Student potrafi interpretować zdarzenia mające miejsce w klasie, w odniesieniu do posiadanej wiedzy teoretycznej.
Student jest zainteresowany modernizacją procesu nauczania języków obcych.
[NX-S1_ MNJO2-3_U1] |
FAN1_U01 [3/5] |
Student chętnie testuje nowatorskie techniki zarządzania grupą uczniów lub zespołem nauczycieli.
Student potrafi stworzyć program nauczania dostosowany do potrzeb uczniów mających trudności w uczeniu się.
Student rozwija swoje umiejętności, wyznaczając sobie nowe cele.
[NX-S1_ MNJO2-3_U2] |
FAN1_U09 [3/5] |
Biegle posługując się językiem angielskim (poziom C1), student wykonuje bez problemu zadania w czasie zajęć.
[NX-S1_ MNJO2-3_U3] |
FAN1_U16 [3/5] |
Student potrafi łączyć rozwijanie kompetencji językowej uczniów z ukazaniem roli kultury w uczeniu się języka obcego.
Student potrafi przeprowadzić badanie w działaniu.
Student stale rozwija swoje umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej.
Student potrafi przedstawić różnice w nauczaniu dzieci, młodzieży oraz dorosłych.
[NX-S1_ MNJO2-3_W1] |
FA1_W10 [3/5] |
Student potrafi dostosować swój styl nauczania oraz zastosowane techniki do danego etapu rozwoju dzieci i młodzieży.
Komunikacja z rodzicami uczniów nie stanowi problemu dla studenta.
[NX-S1_MNJO2-3_W2] |
FAN1_W01 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Zaliczenie [NX-S1_ MNJO2_w_1] | Aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja dydaktyczna/praca semestralna/esej/referat/test pisemny/mini-projekt dydaktyczny (wszystkie formy dotyczą problematyki realizowanej podczas zajęć).
|
NX-S1_ MNJO2-3_K1 |
| Egzamin [NX-S1_ MNJO2_w_2] | Prezentacja dydaktyczna/praca semestralna/esej/referat/test pisemny/egzamin ustny (wszystkie formy dotyczą problematyki realizowanej podczas zajęć)
|
NX-S1_ MNJO2-3_K1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [NX-S1-MNJO2-3_fs_1] | Metody podające, praktyczne i problemowe.
Ćwiczenia interaktywne połączone z dyskusją i technikami warsztatowymi / przygotowanie mini projektu/projektów dydaktycznego/ych.
|
30 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotowej. Przygotowanie do ćwiczeń zgodnie z zaleceniami prowadzącego.
|
15 |
Zaliczenie [NX-S1_ MNJO2_w_1] |
| wykład [NX-S1-MNJO2-3_fs_2] | Zajęcia w formie wykładów uczestniczących z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych (w tym materiałów autentycznych), pomocy audiowizualnych połączonych z dyskusją.
|
15 | Samodzielne studiowanie literatury z zakresu metodyki nauczania języków obcych.
|
15 |
Egzamin [NX-S1_ MNJO2_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||