Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3, Język pisany
Kierunek studiów: Filologia angielska
Kod programu: W1-S1FA19.2.2020
| Nazwa modułu: | Praktyczna nauka języka angielskiego: moduł 3, Język pisany |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-FA-KM-S1PNJ3-JP-3 |
| Kod programu: | W1-S1FA19.2.2020 |
| Semestr: | semestr zimowy 2021/2022 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Opis: | Celem modułu jest doskonalenie praktycznej znajomości języka angielskiego studentów w zakresie języka pisanego, a więc czynnego zastosowania poznanych struktur językowych w dłuższych wypowiedziach pisemnych. Moduł przybliża studentom specyfikę strony formalnej kompozycji (teksty niefikcyjne) przy zastosowaniu różnych stylów i rejestrów językowych w zależności od rodzaju oraz przeznaczenia tekstu (np. recenzja, sprawozdanie, elementy tekstu „wiki”), powtarza zasady interpunkcji oraz wprowadza podstawowe informacje z zakresu pisania akademickiego. |
| Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułów PNJA2 |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada umiejętności z zakresu organizacji i prezentowania wypowiedzi. [KMT-S1-PNJP3-3_K_1] |
FA1_K04 [2/5] |
Potrafi zastosować poznane struktury i / lub słownictwo w języku pisanym tworząc gramatycznie poprawne teksty. [KMT-S1-PNJP3-3_U_1] |
FA1_U08 [3/5] |
Potrafi komponować teksty na zadany temat przy określonych formach argumentacji i redagować je pod kątem stylu i klarowności wywodu. [KMT-S1-PNJP3-3_U_2] |
FA1_U09 [3/5] |
Potrafi skomponować i zredagować tekst o charakterze praktycznym (nieliteracki). [KMT-S1-PNJP3-3_U_3] |
FA1_U12 [3/5] |
Posiada aktywną znajomość struktur językowych pozwalającą na budowanie wypowiedzi pisemnych na poziomie zbliżonym do biegłości. [KMT-S1-PNJP3-3_W_1] |
FA1_W03 [4/5] |
Zna podstawowe zagadnienia z zakresu komponowania dłuższych wypowiedzi pisemnych (esej) oraz rozumie, w jaki sposób przebieg argumentacji determinuje ich kształt. [KMT-S1-PNJP3-3_W_2] |
FA1_W05 [3/5] |
Zna zasady pisania tekstu użytkowego i potrafi zastosować je w praktyce. [KMT-S1-PNJP3-3_W_3] |
FA1_W04 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KMT-S1-PNJP3-3_w_1] | Systematyczna ocena rozwoju wiedzy dotyczącej zagadnień formalnych kompozycji |
KMT-S1-PNJP3-3_K_1 |
| Prace pisemne [KMT-S1-PNJP3-3_w_2] | Systematyczna ocena pracy własnej studenta w zakresie praktycznych aspektów kompozycji. |
KMT-S1-PNJP3-3_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| ćwiczenia [KMT-S1-PNJP3-3_fs_1] | - ćwiczenia doskonalące praktyczne umiejętności |
30 | - ćwiczenia pisemne, praca własna nad osiągnięciem wysokiej jakości wypowiedzi - udział w konsultacjach |
15 |
Rozmowa kontrolna (opcjonalnie) [KMT-S1-PNJP3-3_w_1] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||