Najnowsza historia świata w latach 1945-1989
Kierunek studiów: Bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe
Kod programu: W3-S1BM19.2021

Nazwa modułu: | Najnowsza historia świata w latach 1945-1989 |
---|---|
Kod modułu: | NHS |
Kod programu: | W3-S1BM19.2021 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Celem przedmiotu jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy na temat najnowszej historii świata w latach 1945-1989 oraz jej wpływu na uwarunkowania bezpieczeństwa narodowego i międzynarodowego. Szczególny nacisk zostanie położony na wpływ rywalizacji amerykańsko-radzieckiej na międzynarodowy układ sił. |
Wymagania wstępne: | Podstawowe wiadomości z zakresu przedmiotów Historia i Wiedza o Społeczeństwie na poziomie licealnym. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma świadomość wpływu historii na życie społeczne [NHS_K_1] |
BNM_1_K03 [2/5] |
Ma potrzebę uzupełniania wiedzy z najnowszej historii [NHS_K_2] |
BNM_1_K04 [2/5] |
Rozumie główne uwarunkowania rywalizacji amerykańsko-radzieckiej [NHS_U_1] |
BNM_1_U01 [3/5] |
Potrafi wskazać główne konflikty polityczne występujące w latach 1945-1989 [NHS_U_2] |
BNM_1_U07 [3/5] |
Zna podstawowe wydarzenia historyczne z okresu 1945-1989 [NHS_W_1] |
BNM_1_W01 [5/5] |
Zna przyczyny, przebieg i skutki zimnej wojny [NHS_W_2] |
BNM_1_W02 [5/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin pisemny [NHS_w_1] | Pytania problemowe zadawane przez koordynatora modułu. |
NHS_W_1 |
Pisemne sprawdziany wiedzy [NHS_w_2] | Na początku i w trakcie semestru sprawdziany wiedzy. |
NHS_W_1 |
Kolokwium zaliczeniowe [NHS_w_3] | Na zakończenie semestru prowadzący przeprowadza kolokwium zaliczeniowe z pytaniami problemowymi obejmującymi całość treści programowych modułu. |
NHS_W_1 |
Dyskusja moderowana [NHS_w_4] | W ramach ćwiczeń prowadzący organizuje dyskusje ze studentami, sprawdzające wiedzę oraz wykształcające odpowiednie umiejętności i kompetencje. |
NHS_K_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [NHS_fs_1] | Metoda podająca |
30 | Praca własna studenta obejmuje przygotowanie do egzaminu. |
30 |
Egzamin pisemny [NHS_w_1] |
ćwiczenia [NHS_fs_2] | Zajęcia prowadzone są z użyciem następujących metod:
- dyskusja moderowana,
- opis wyjaśniający,
- dyskusja piramidowa,
- dyskusja dydaktyczna,
- dyskusja okrągłego stołu,
- metoda „burzy mózgów”
- aranżowanie debat,
- analizowanie i rozwiązywanie problemów praktycznych i teoretycznych
|
15 | Praca własna studenta obejmuje:
- zapoznanie się z literaturą przedmiotu,
- zapoznanie się i zdanie lektur obowiązkowych,
- przygotowywanie wystąpień ustnych,
- przygotowania do sprawdzianów i kolokwium zaliczeniowego
|
45 |
Egzamin pisemny [NHS_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |