Podstawy coachingu Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2022

Nazwa modułu: Podstawy coachingu
Kod modułu: W7-NR2-PC
Kod programu: W7-S2NR19.2022
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Opis:
Celem modułu jest poszerzenie i pogłębienie wiedzy na temat wybranych obszarów aktywności człowieka, w tym zwłaszcza aktywności związanej z samorozwojem oraz rozwojem w małych społecznościach (w rodzinie). Moduł rozwija umiejętność samodzielnego rozumienia i analizowania relacji międzyludzkich, strategii życiowych i sposobu funkcjonowania systemów rodzinnych w aspekcie szerokich potrzeb rozwojowych i skuteczności działania. Student zdobywa umiejętności znajdywania innowacyjnych rozwiązań złożonych problemów indywidualnych, małżeńskich i rodzinnych oraz potrafi do tego celu wykorzystać różne narzędzia coachingowe.
Wymagania wstępne:
brak
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma pogłębioną wiedzę z zakresu teorii coachingu oraz technik coachingowych zorientowaną na zastosowania praktyczne w doradztwie małżeńskim i rodzinnym. [NR2-PC-01]
R2A_W06 [2/5] R2A_W07 [2/5]
Student potrafi wykorzystać wiedzę zmierzającą do rozwijania zdolności i kierowania własnym procesem samorozwoju, jak i procesami rozwoju u innych osób. [NR2-PC-02]
R2A_U03 [3/5] R2A_U04 [3/5]
Student ma świadomość potrzeby ciągłego rozwijania i pogłębiania swojej wiedzy z zakresu teorii coachingu [NR2-PC-03]
R2A_K01 [3/5] R2A_K04 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Określony w sylabusie modułu [PC_w_1]
Weryfikacja zgodnie z zasadami opisanymi w sylabusie modułu.
NR2-PC-01 NR2-PC-02 NR2-PC-03
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PC_r_1]
Przedstawienie wiedzy na temat coachingu: diagnostyka potrzeb, techniki, podstawy skutecznego działania
15
lektura zadanych tekstów, przygotowanie pracy pisemnej
20 Określony w sylabusie modułu [PC_w_1]
ćwiczenia [PC_r_2]
ćwiczenie umiejętności diagnozowania potrzeb rozwojowych, stosowania technik coachingowych i twórczego reagowania w sytuacjach trudnych, osiąganie skuteczności w działaniu
15
przygotowanie przez lekturę wskazanych tekstów, ćwiczenie poprzez doświadczenie różnych technik coachingowych
20 Określony w sylabusie modułu [PC_w_1]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)