Multimedia Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-N1IN19.2021

Nazwa modułu: Multimedia
Kod modułu: 08-IO1N-13-M
Kod programu: W4-N1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z technikami multimedialnymi oraz projektowaniem aplikacji multimedialnych. Student zapoznaje się ze środowiskiem Adobe Flash oraz skryptowym językiem Action Script służącym do programowania aplikacji multimedialnych. Student potrafi zaprojektować i zrealizować projekt aplikacji multimedialnej w środowisku Adobe Flash oraz napisać i uruchomić pomocniczy program skryptowy w języku Action Script. Dodatkowo potrafi szczegółowo przeanalizować działanie napisanego programu.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi pracować w zespole przygotowującym projekt. [M_K _8]
K_U02 [1/5]
Prezentuje grupie własne pomysły na realizację zadań i algorytmów. [M_K _9]
K_U02 [1/5]
Korzysta z dokumentacji technicznej dołączonej do Adobe Flash. [M_U_5]
K_U01 [1/5]
Tworzy dokumentację własnych projektów multimedialnych. [M_U _6]
K_U03 [1/5]
Tworzy własne interaktywne programy multimedialne wykorzystujące środowisko Adobe Flash i język Action Script. [M_U _7]
K_U14 [1/5] K_U18 [1/5]
Definiuje pojęcia związane z multimediami. [M_W_1]
K_W12 [1/5] K_W15 [1/5]
Demonstruje zalety programu Adobe Flash. [M_W_2]
K_W15 [1/5] K_W17 [1/5]
Opisuje funkcje języka skryptowego Action Script. [M_W _3]
K_W17 [1/5]
Konstruuje proste programy multimedialne wykorzystujące środowisko Adobe Flash i język Action Script. [M_W _4]
K_W17 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie w formie pisemnej [M-w_1]
Kolokwium pisemne, które sprawdza stopień przyswojenia i zrozumienia zagadnień omawianych na wykładzie.
M_W_1 M_W_2 M_W _3 M_W _4
Zadanie programistyczno-projektowe [M-w_2]
Zadanie realizowane indywidualnie, które sprawdza umiejętności praktyczne nabyte podczas zajęć laboratoryjnych.
M_U_5 M_U _7 M_W _4
Projekt zespołowy [M-w_3]
Sprawdza umiejętności praktyczne nabyte podczas rozwiązywania zadań w grupach oraz umiejętność prezentacji i uzasadnienia zaproponowanego rozwiązania .
M_K _8 M_K _9 M_U_5 M_U _6 M_U _7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [M_fns_1]
Treści dostępne w formie przekazu multimedialnego. Przedstawione przykładowe zadania projektowe.
20
Zapoznanie się z tematyką zajęć określoną na wykładzie we własnym zakresie. Przygotowanie do zaliczenia.
40 Zaliczenie w formie pisemnej [M-w_1]
laboratorium [M_fns_2]
Konfigurowanie i przygotowywanie narzędzi projektowych. Praktyczna implementacja określonych przez prowadzącego zadań.
20
Realizacja projektu w domu lub na komputerach udostępnianych w Instytucie studentom do pracy własnej
40 Zadanie programistyczno-projektowe [M-w_2] Projekt zespołowy [M-w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)