Języki i platformy projektowania grafiki Kierunek studiów: Informatyka
Kod programu: W4-N1IN19.2021

Nazwa modułu: Języki i platformy projektowania grafiki
Kod modułu: 08-IO1N-13_JiPPG
Kod programu: W4-N1IN19.2021
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Opis:
Celem zajęć jest zaznajomienie studentów z nowoczesnymi bibliotekami wspomagającymi programowanie grafiki. W ramach laboratorium student realizuje otrzymane zadania w języku C/C++/C# z wykorzystaniem bibliotek graficznych. Pod uwagę wzięte są biblioteki: OpenGL oraz DirectX. Student potrafi napisać i skompilować program napisany w wymienionych bibliotekach oraz szczegółowo przeanalizować jego działanie.
Wymagania wstępne:
(brak informacji)
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Prezentuje grupie własne pomysły na realizację algorytmów. [JiPPG_K _10]
K_U04 [1/5]
Potrafi skonfigurować środowiska programistyczne do projektowania zadań graficznych. [JiPPG_K _8]
K_K01 [1/5]
Potrafi pracować w zespole przygotowującym projekt. [JiPPG_K _9]
K_U02 [1/5]
Korzysta z dokumentacji technicznej dołączonej do języków i platform projektowania grafiki [JiPPG_U_5]
K_U01 [1/5]
Tworzy dokumentację własnych programów. [JiPPG_U _6]
K_U03 [1/5]
Tworzy własne programy wykorzystujące języki graficzne. [JiPPG_U _7]
K_U14 [1/5]
Przedstawia nowoczesne języki oraz biblioteki do programowania grafiki. [JiPPG_W_1]
K_W12 [1/5] K_W15 [1/5]
Opisuje funkcje graficzne zawarte w językach i bibliotekach graficznych. [JiPPG_W_2]
K_W15 [1/5]
Analizuje działanie poszczególnych funkcji graficznych. [JiPPG_W_3]
K_W15 [1/5]
Konstruuje proste programy wykorzystujące języki i biblioteki graficzne. [JiPPG_W_4]
K_W16 [1/5] K_W10 [1/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Zaliczenie w formie pisemnej [JiPPG-w_1]
Pytania teoretyczne dotyczące realizowanych na laboratorium zagadnień praktycznych.
JiPPG_W_1 JiPPG_W_2 JiPPG_W_3 JiPPG_W_4
Zadanie programistyczno-projektowe [JiPPG-w_2]
Indywidualnie realizowane, krótkie zadanie programistyczno-projektowe.
JiPPG_K _8 JiPPG_U_5 JiPPG_U _7
Projekt zespołowy [JiPPG-w_3]
Sprawdza stopień przygotowania studentów do realizacji większych projektów zespołowych.
JiPPG_K _10 JiPPG_K _8 JiPPG_K _9 JiPPG_U_5 JiPPG_U _6 JiPPG_U _7
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [JiPPG_fns_1]
Podanie treści kształcenia w formie werbalnej z wykorzystaniem wizualizacji treści. Skupienie się na materiale trudnym pojęciowo.
20
Zapoznanie się z tematyką wykładu.
40 Zaliczenie w formie pisemnej [JiPPG-w_1] Zadanie programistyczno-projektowe [JiPPG-w_2]
laboratorium [JiPPG_fns_2]
Realizacja zadań projektowych z wykorzystaniem bibliotek OpenGL i DirectX.
20
Analiza istniejących bibliotek do programowania grafiki. Implementacja projektu programistycznego wykorzystującego poznane biblioteki.
40 Projekt zespołowy [JiPPG-w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)